Toon posts:

bij socket 939 blijven of naar nieuwere socket

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk een vrij simpele en korte vraag.

Ik heb alles liggen om een pc in elkaar te zetten alleen geen moerderbord. De CPU die ik heb is een AMD Athlon 64 X2 3800+ (4 jaar oud ongeveer gok ik?)

Ik wil een pc in elkaar zetten met windows 7 erop.

Is het de moeite waard om een 939 socket te zoeken/kopen? Of is het beter om over te gaan op een nieuwer moederbord type en cpu om over enkele jaren de boel nog up-to-date te zijn/houden?

Voor de nieuwsgierigen
(Het wordt een pc voor mijn ouders die de pc gebruiken voor standaard dingen, dus geen brute games ofzo; (Enkel hardcore foto's opslaan en die-hard email willen checken) Maar omdat ze over enkele jaren niet digitale kluizenaars willen zijn, willen ze, nu ze nog kunnen, de overstap naar windows 7 maken)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45

PeaceNlove

Deugleuter

Als je tweedehands wat koopt is het het nog wel waard denk ik.
http://tweakers.net/aanbo...Field=prijs&orderSort=asc

Als je niet bij 939 blijft zul je namelijk ook nieuw geheugen, cpu etc moeten kopen en dan ben je duurder uit.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09
Voor je ouders zou ik lekker voor een heel goedkoop 939 bordje gaan.
Over een aantallen jaren kunnen ze altijd nog richting een nieuwe socket gaan.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
2de hands is inderdaad de beste optie. Asrock heeft onlangs trouwens nog een S939 moederbord uitgebracht, die nog wel nieuw te krijgen is dus ;)

Die kost alleen wel weer 60 euro excl. verzenden

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk naar wat de software die je erop draait vereist, zoek eventueel naar benchmarks van de cpu en kijk of dat voldoet.
Als je eisen laag zijn kan een S939 systeem nog prima voldoen, maar de enige die die keuze kan maken ben jezelf. Dit topic gaat daarom in elk geval op slot, wat je moet kopen is aan de hand van benchmarks en je eigen budget te bepalen.

Dit topic is gesloten.