Probleem bij Windows 7 installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij helpen met volgende probleem:

Ik heb een SATA schijf die ik via deze bridge chip aansluit op IDE. Hier zijn normaal gezien geen drivers voor nodig.

Bij de installatie van Windows XP is er geen probleem ...Ik kan partities op de schijf aanmaken/verwijderen, deze formatteren en de installatie van XP verloopt normaal, waarna ik gewoon XP van deze schijf kan opstarten.

Echter bij de installatie van WIndows 7 loopt het mis. Wanneer ik een clean install wil doen en ik kom aan het venster waar je je schijven kan zien en hier partities kan op aanmaken, formatteren,... Dan staat de schijf er wel tussen, maar wanneer ik deze wil formatteren of de Windows 7 installatie starten dan krijg ik na een paar minuten een foutmelding en staat de schijf nier meer in de lijst.

Bij de installatie van XP laadt de installatie CD eerst een hele serie drivers alvorens je een lijst krijgt met de harde schijven, waar je dan partities kan op aanmaken/verwijderen, formateren, enz.
Zit bij XP de correcte driver voor de bridge chip er tussen en wordt deze bij de installatie van Windows 7 niet geladen?
Of heeft dit te maken met de chipset (Mobile Intel 915GM) driver die bij Windows 7 niet correct zou geladen worden, aangezien de "bridge chip" geen drivers zou nodig hebben?

Is er ergens de mogelijkheid om te kijken welke drivers er gebruikt worden in XP om deze dan tijdens de installatie van Windows 7 eventueel manueel te laden?

Alvast bedankt...

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat komt omdat je de 100 mb partitie waarschijnlijk weggehaald hebt.
laat dat nou net de partitie zijn die win 7 nodig heeft om te gaan installen.

als de schijf al leeg is waarom zou je hem in de interface nog eens verwijderen alvorens te installeren.
win 7 is een stuk slimmer dan xp op dat gebied.
de partitie word tijdens install geformateerd voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de Windows 7 installatie er blijkbaar niet in slaagt om de partities aan te maken, en deze te formatteren.
Heb al geprobeerd de schijf eerst op een andere pc te formatteren, maar de Windows 7 installatie loopt dan vast bij het kopiëren.
Het is alsof Win 7 de hardeschijf achter de "bridge chip" niet goed kan sturen, terwijl Win XP dit wel kan.
Kan het zijn dat Windows 7 de chipset (Mobile Intel 915GM, HP nc6220) niet ondersteunt waardoor de installatie maar niet wilt lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de laptop IDE-schijf aansluit, lukt de installatie blijkbaar wel.
Iemand enig idee hoe ik de driver die XP gebruikt voor de SATA/ATA chip kan vinden voor Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De installatie van Vista werkt ook op de SATA schijf (via bridge chip).
Wanneer ik dan een upgrade wil doen van Vista naar Windows 7 krijg ik een blue screen met volgende foutcode: 0x000000F4.
XP en Vista werken dus zonder probleem, alleen Windows 7 krijg ik tot nu toe op de SATA niet geïstalleerd op de IDE schijf daarentegen krijg ik het wel geïnstalleerd.
Iemand een idee hoe ik Windows 7 op de SATA schijf (via bridge chip) geïnstalleerd krijg?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoetnic6 schreef:

Begin citaat:
'Heb al geprobeerd de schijf eerst op een andere pc te formatteren, maar de Windows 7 installatie loopt dan vast bij het kopiëren.'
Einde citaat.

Misschien lukt het wel om Windows 7 op deze harde schijf te installeren op die andere pc.
En misschien als Windows 7 voorgeïnstalleerd is dat Windows 7 het dan wel op de laptop van HP doet.

Ik vond deze link:
http://www.techsupportfor...1457-stop-0x000000f4.html

Het lijkt op een probleem van de combinatie van de drivers van Windows 7 met het opzetstuk van Ide naar Sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Skim bedankt voor je reactie.

Ik heb nog wat liggen zoeken en ben op het volgende uit gekomen.

Ik dacht ik ga Windows 7 installeren op de "main hdd" (IDE) en kijken welke driver er geïnstalleerd wordt wanneer ik de caddy met the SSD (SATA) inplug.

Zo gezegd, zo gedaan begon Windows 7 bij het inpluggen van de caddy te zoeken naar drivers voor de Intel X25-m, welke het blijkbaar niet kon vinden.
Nu, ik kon de SSD zien in "my computer" en er bestanden naar kopiëren en verwijderen, maar wanneer ik deze wou formateren liep het systeem vast.
Ik heb dan een gewone Samsung harde schijf (SATA) in de caddy geplaatst. Bij het inpluggen van de caddy begon Windows 7 drivers te zoeken, vond deze en vroeg om een reboot.
Na het herstarten in deze computer gekeken en wederom kon ik bestanden van en naar de harde schijf kopiëren, maar deze harde schijf kon ik ook zonder probleem formatteren.
Heb dan de Windows 7 setup eens geprobeerd op deze schijf in de caddy en deze liet het toe partities te maken, te formatteren en de installatie te voltooien.

Nu is mijn vraag waar ik de Windows 7 drivers voor de Intel X25-m SSD kan vinden?
Raar is wel dat deze in Windows XP en Vista in zitten, maar niet in Windows 7.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerburner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03-2024
Je kunt bij apparaatbeheer kijken bij het apparaat als dat het in vista wel doet. Erop dubbelklikken, tabblad Stuurprogramma en dan klikken op de knop Details. Als het goed is zie je dan welke driver er geladen is/wordt (als dat het geval is).

SELECT * FROM users WHERE clue > 0 ; 0 rows returned

Pagina: 1