Windows 7 x64 + winamp stotteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:54
Zoals de titel al verraadt, mijn winamp stottert soms in mijn windows 7 x64.

Mijn specs zijn:

Q6600 2400mhz
Asus Formula II Striker
4GB Corsair DDR2 800Mhz
Spinpoint F1 500GB (boot)
Spinpoint F3 1TB
XFX 9800GTX+
Z-Cinema USB Speakers

Het stotteren komt eigenlijk alleen voor bij het browsen op het internet, tijdens spellen etc vrijwel nooit. mijn pc heeft een 2% cpu load en 1 van de 4GB ram load. Ik heb mijn windows ook op een raptor gehad en hier was hetzelfde probleem mee. Iemand bekend met dit probleem of is hier een oplossing voor? werkt winamp niet perfect i.c.m. windows7 omdat het geen 64bit programma is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aangezien je geen aparte geluidskaart vermeld ga ik uit van een onboard geluidskaart en daaruit volgt een driver probleem, winamp moet gewoon werken met win7 64 lijkt me...

M.a.w: zijn je drivers up to date? wat heb je zelf al geprobeerd e.d? Welke versie van winamp gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
ik gebruik de z-cinema deze werkt dus via usb, ik heb 5.0 en 5.7 geprobeert en deze hebben hetzelfde probleem. op windows xp 32bit had ik hier geen problemen mee met exact dezelfde specs. de z-cinema heeft overigens de nieuwste 64bit drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
- Deelt de geluidskaart of USB poort zijn IRQ met een ander apparaat? Controleer dit bij Apparaat beheer -> Beeld sorteren op Bronnen op type. Probeer eens alle andere USB poorten
- Heb je een PS/2 of USB toetsenbord? Vervangen van PS/2 naar USB toetsenbord heeft bij mij heel veel geholpen, toen ik ook problemen met geluid had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
- Deelt de geluidskaart of USB poort zijn IRQ met een ander apparaat? Controleer dit bij Apparaat beheer -> Beeld sorteren op Bronnen op type. Probeer eens alle andere USB poorten

zal dit strax controleren, ik heb echter geen losse geluidskaart.

- Heb je een PS/2 of USB toetsenbord? Vervangen van PS/2 naar USB toetsenbord heeft bij mij heel veel geholpen, toen ik ook problemen met geluid had

USB muis + toetsenbord

Ik gebruik echter een usb hub om mijn hoeveelheid usb apparaten allemaal aan te kunnen sluiten:
toetsenbord (g15)
muis (mx518)
speakers (z-cinema)
headset (plantronics dsp500)
webcam (logitech iets)
xbox360 controller

[ Voor 5% gewijzigd door [eXodus] op 13-01-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

eXodus.80 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:20:

zal dit strax controleren, ik heb echter geen losse geluidskaart.

USB muis + toetsenbord

Ik gebruik echter een usb hub om mijn hoeveelheid usb apparaten allemaal aan te kunnen sluiten:
toetsenbord (g15)
muis (mx518)
speakers (z-cinema)
headset (plantronics dsp500)
webcam (logitech iets)
xbox360 controller
Steek je geluidskaart in een USB slot die vrij is (En anders haal je de USB stekker uit 1 slot die bezet is, en steek je deze in de hub) want USB audio devices werken vaak niet via een hub.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
Slogra schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:17:
de irq deelt zijn port met nforce networkcontroller #2

de speakers zijn trouwens al aangesloten direct op het mobo usb slot niet in de hub

[ Voor 7% gewijzigd door [eXodus] op 13-01-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
ik heb inmiddels de moederbord drivers geupdate, alle usb apparaten direct op het mobo geprikt en gekeken of vlc een verschil uitmaakte. geen van allen heeft blijkbaar geholpen :/

EDIT: dit heeft dus wel geholpen, het is nu compleet verdwenen, alleen kort na de boot deed hij 1x stotteren en daarna was het verdwenen, ik kan weer vrolijk muziek luisteren zonder irritaties.

dank voor alle hulp :)

[ Voor 38% gewijzigd door [eXodus] op 13-01-2010 18:52 ]

Pagina: 1