[jQuery] fontsize aanpassing onthouden met cookies*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:52
Voor een opticien website ben ik bezig om een 'font-size' systeem te maken. Waarmee de tekst groter en kleiner gemaakt kan worden. Nu lukt dit me wel, maar nu wil ik via een cookie onthouden wat de laatste stand is, en aan de hand daarvan terug gaan naar de betreffende grootte.

Nu werkt mijn systeem ongeveer zo.

Eerst wordt er gekeken wat de huidige grote is (er zijn 3 keuzes, normaal, groter, grootst).

Als iemand op grootst drukt, en hij staat nu op normaal, wordt alles 5px groter. En wordt het huidige ingesteld op 'grootst'. Als diegene dan weer op normaal drukt, ziet het systeem hij staat nu op grootst, en moet naar normaal, dus er moet 5px af.

Dit werkt allemaal prima, nu sla ik die waarde ook op in een cookie. (normaal, groter, grootst) dan wordt bij een pagina refresh gekeken welke er gekozen is. Zodat het ook voor de volgende pagina blijft, en wordt er weer berekent wat het moet worden (vanuit normaal, immers is dat de grootte als de pagina geladen wordt. Maar het wordt altijd wat groter dan het origineel?)

http://www.twice2.nl/mso/ is het adres. Probeer het maar eens uit, druk op 'grootst' en refresh, dan wordt hij weer een stapje groter, terwijl dit niet zou moeten?

De javascript code http://www.twice2.nl/mso/js/fontsize.js

Er zijn eigenlijk drie functies die hetzelfde doen alleen met andere waardes. setFontSizeDefault, setFontSizeLarger en setFontSizeLargest.

Weet iemand hoe dit kan? Ik zit er al een tijdje naar te kijken en te proberen van waar het door komt, maar ik vind het maar vreemd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Komt het niet door het feit dat je steeds current als normaal zet?

Als je toch maar 3 sizes hebt en toch al 3 functies waarom doe je de fonts dan niet op een vaste waarde zetten inplaats van + en -?

[ Voor 50% gewijzigd door Thomasje op 13-01-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Thomasje schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:49:
Komt het niet door het feit dat je steeds current als normaal zet?
Dat is bij het laden van de pagina, dan is de huidige font-grootte normaal, althans dat lijkt me, aangezien er dan nog niets is veranderd, en via js dan de juiste grootte wordt gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat komt omdat je op de verkeerde manier je font grootte aanpast. Dat moet je niet met inline styling doen (zeker niet met +3 of -3 pixels). Je wil gewoon een class op de body of container zetten. Via je cookie kan je die class eventueel bij een page refresh ook toevoegen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
MueR schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:54:
Dat komt omdat je op de verkeerde manier je font grootte aanpast. Dat moet je niet met inline styling doen (zeker niet met +3 of -3 pixels). Je wil gewoon een class op de body of container zetten. Via je cookie kan je die class eventueel bij een page refresh ook toevoegen.
Slim :) Ik zal daar eens naar kijken, dat zal wel moeten werken idd. Eerst eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En na 't eten, even lezen: Waar hoort mijn topic?

Dus hup, naar de andere kant van de Devschuur® schutting ;)

En als je het nog slimmer wilt doen, dan ga je dus niet scalen met px's, maar met em's en percentages ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 13-01-2010 13:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lol. Die opticien zit vlakbij m'n huis, maar ik had de binnenkant nog nooit gezien :P .

Overigens kan je in jQuery ook een andere stylesheet selecteren. Als je gewoon 3 stylesheets maakt (eventueel alleen voor de fonts) dan kan je makkelijker switchen denk ik. En laat php default de stylesheet op basis van het cookie meegeven ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
BtM909 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:02:
En na 't eten, even lezen: Waar hoort mijn topic?

Dus hup, naar de andere kant van de Devschuur® schutting ;)

En als je het nog slimmer wilt doen, dan ga je dus niet scalen met px's, maar met em's en percentages ;)
Dacht dat ik het daar geplaatst had, maar zat blijkbaar met mijn gedachten bij het eten ;)

Bedankt voor alle hulp, denk dat ik er nu wel uitkom.

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 13-01-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je hier wat aan hebt:

http://net.tutsplus.com/t...ol-the-size-of-your-text/

Deze onthoud ook je font-size als de pagina verlaten wordt.

Succes!
Pagina: 1