[Numbers] Diagram maken m.b.v. celkleur

Pagina: 1
Acties:

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik heb een tabel waarin geen waardes zijn opgenomen, maar waar ik verschillende cellen verschillende kleuren geef.
Elke cel heeft óf geen kleur, óf wel een kleur. Er worden vier verschillende kleuren gebruikt.
Nu wil ik het totale aantal gekleurde cellen weergeven in een taartdiagram om te zien welke kleur het meest is ingevuld. Er staat dus geen waardes in de cellen, alleen een kleur.
Is dit mogelijk?
Ik kan er niets over vinden op andere fora, ook al aan wat kennissen gevraagd, maar no such luck.
Het enige wat ik kan vinden is een conditionele opmaak, maar dat zoek ik niet want daar worden cellen gekleurd aan de hand van ingevoerde waardes, en ik gebruik dus geen waardes.

All is fair in God of War

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het belangrijkste ben je vergeten te vermelden: over welk programma hebben we het? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 13-01-2010 12:23 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:15
Als ik het zo gok is het Excel....

Je kan dat conditional wel gebruiken, dat kan je aanpassen aan 'elke' waarde, dus dat hoef zozeer niet een getal te zijn.

Verder .... give us some more info :X

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

waztone

de enige echte

Topicstarter
Duh...sorry |:(
Ik probeer het in Number '09, maar ik zou ook wel willen weten hoe ik het op m'n Windows bak met Excel kan doen.

All is fair in God of War

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dan doe ik even een titelchange van Diagram maken m.b.v. celkleur naar [Numbers] Diagram maken m.b.v. celkleur voor de duidelijkheid :)

Wat je eigenlijk wil, is dus het omgekeerde van conditional formatting als ik het goed begijp? Dus niet kleur bepalen adhv data, maar data adhv kleur?

In dat geval kun je sowieso vals spelen: kies voor elke kleur een nummer, dus bijvoorbeeld 1 voor rood, 2 voor groen, 3 voor blauw etc. Gebruik dan conditional formatting om de cellen in te kleuren adhv welk getal er in staat. Dan moet je daarna alleen nog iets bedenken om af te leiden hoe veel 1'en, tweeën etc. er in je tabel staan, maar dat zal voor data makkelijker zijn dan voor formatting.

Voor dat laatste kun je eens kijken naar de documentatie over statistical functions, rank en countif (gaan allemaal nog over Numbers 1.0 uit iWork '08, maar zijn vast nog van toepassing).

[ Voor 21% gewijzigd door dawuss op 14-01-2010 10:16 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©