[Excel 2003] Afdruk samenvoegen optie in Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Voor m'n werk gebruiken we jaarlijks bepaalde overzichten voor het bijhouden van vergoedingen, onkosten, uren, kilometers, etc. Ik ben bezig met de lijsten voor 2010.

De overzichten zijn gemaakt in Excel. Dit heeft voor ons een aantal voordelen, zoals het automatisch vullen van velden en het feit dat alles in Excel wat handiger aan te passen valt voor ons. De lijst met gegevens (naam medewerker, spaarloon, type reiskostenvergoeding, etc) haal ik uit de database van ons verloningsprogramma en is ook een Excelbestand. Hier loop ik vast. :)

In Word heb je de optie 'afdruk samenvoegen', waarmee je bijvoorbeeld een adreslijst (Excel) en brief (Word) samen kan voegen tot één bestand. In Excel kom ik die optie echter niet tegen voor twee Excelbestanden. Via Google word ik niet veel wijzer, aangezien ik alleen bij pagina's over het Word/Excel verhaal kom. Een collega die wat beter thuis is in Excel is ook nog niet verder gekomen. Natuurlijk is het mogelijk de overzichten in Word te maken, maar dit is een vrij irritant werk om te doen. (veel cellen worden kleiner of groter dan de bedoeling is, wat handmatig weer goed gezet moet worden. Dit werd vorig jaar gedaan) Dit doen we dan ook liever niet als het niet hoeft.

Weet iemand of wat ik wil mogelijk is en zo ja, hoe ik dit aan moet pakken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is AFAIK niet een mail merge voor Excel naar Excel.

Ik begrijp niet wat je nu wilt doen. Je hebt verschillende (gelijk opgemaakte/ingerichte) Excel-sheets waarvan je alle gegevens samen wilt voegen tot 1 document? Of juist obv 1 Excel-sheet verschillende 'outputs' genereren?

In beide gevallen zou ik eerlijk gezegd teruggrijpen naar de bron: de databasedump. Zorg voor een DB-dump die niet in Excel maar of meteen in het juiste formaat, of juist in een gestructureerd formaat gebeurt zodat je er makkelijker selecties uit kunt maken.

Als toch Excel -> Excel: je kunt afhankelijk van hoe de bron- en hoe de doel-sheets er uit zien of met scripts, of misschien wel 'gewoon' met formules bepaalde kolommen / rijen overnemen. Maar omdat ik niet weer hoe het er uit ziet kan ik daar weinig over zeggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Ik heb de volgende bestanden.

Bestand A: Vier pagina's tellende layout die per persoon uitgeprint dient te worden en in mappen bewaard wordt. Dit is simpelweg een tabel met velden voor gegevens als naam, vestiging, datum in dienst, salaris, reiskostenvergoeding, etc.
Bestand B: Een uit de database gehaalde lijst met bovenstaande informatie, aangevuld met wat dingetjes die niet direct uit de database te halen zijn. Alles heeft natuurlijk een eigen veld. (bijv vestiging in kolom A, naam in kolom B, etc) Iedere persoon heeft een eigen regel.

Bedoeling is dat de informatie uit bestand B in de juiste velden in bestand A komt te staan, zodat het daarna geprint kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan zou je met horizontaal zoeken er al moeten kunnen komen. Als het geen 'live koppeling' mag zijn (als het bij eenmalig printen blijft is dat echter prima) maar een kopie moet worden zal je met VBA-scripting aan de gang moeten gaan.

V.w.b. vertikaal zoeken: kijk even wat oude topics na die daar over gaan, dat geeft al heel wat aanknopingspunten. Het is een beetje complexer door de verschillende bestanden, maar het principe is helemaal gelijk. Als het VBA wordt, wil je vanwege de gevoeligheid vd gegevens echt eerst VBA leren :P

offtopic:
Waarom dat op papier moet is een hele andere vraag, daar zal ik niet op in gaan :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Het is éénmalig (well, éénmaal per jaar, altijd een nieuwe, actuele lijst) printen. Ik ga vanmiddag even zoeken en proberen, thanks. :)

offtopic:
Omdat we alles erop bijhouden, ook gereden kilometers, bonnetjes die vergoed zijn, reistijdvergoeding die per plaats / project verschilt, afspraken met leidinggevenden, etc, en we dat ook allemaal nog makkelijk terug moeten kunnen kijken. Er is het afgelopen jaar wel enkele malen over digitalisering gesproken, maar daar zijn wat dit betreft nog geen concrete plannen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Geweldig! Het is gelukt met verticaal zoeken en een paar handige opties uit ASAP Utilities. Printer staat volop te ratelen. Thanks voor de suggestie, collega had er op deze manier nog niet aan gedacht. :)
Pagina: 1