Er zijn hier heel veel topic over het vergroten van het wifi bereik, maar ondanks dat ik veel mogelijke oplossingen tegenkom, zie ik niet veel reviews die nuttig kunnen zijn voor mijn probleem. Sterker nog, ze leveren nieuwe vragen op. Dus mijn excuses dat ik weer een wifi bereik vergroten artikel schrijf.
Situatie
Wij hebben een D-Link DIR-655 en in de woonkamer wij geen bereik. Dit komt niet door de afstand van +- 20 meter naar de router, maar voornamelijk omdat er tussen de router en woonkamer 3 dikke muren zitten en een badkamer.
Tot nu toe heb ik de volgende geprobeerd:
De router verplaatsen is geen optie. Kabels door het huis trekken is ook geen optie.
Via inssider heb ik het signaal gemeten het het zendsignaal is niet sterk genoeg.
Nu zijn er een aantal opties binnen een 50 euro budget:
Wat denken jullie? Wat is jullie ervaring met soortgelijke situaties?
p.s ik had ook op wirelessnederland.nl, maar Tweakers is meer mijn community, vandaar dat ik het hier plaatste.
Situatie
Wij hebben een D-Link DIR-655 en in de woonkamer wij geen bereik. Dit komt niet door de afstand van +- 20 meter naar de router, maar voornamelijk omdat er tussen de router en woonkamer 3 dikke muren zitten en een badkamer.
Tot nu toe heb ik de volgende geprobeerd:
- Router in zicht zetten op het bureau.
- Router heeft 3x 2dBi antennes en 1 heb ik vervangen me een 5dBi antenne.
- Achter de antenne een zelfgemaakte reflector geplaatst, vergelijkbaar met deze
De router verplaatsen is geen optie. Kabels door het huis trekken is ook geen optie.
Via inssider heb ik het signaal gemeten het het zendsignaal is niet sterk genoeg.
Nu zijn er een aantal opties binnen een 50 euro budget:
- Een acces point plaatsen in de woonkamer, waardoor de bereik vergroot word. (50 euro, low budget AP)
- Een 9 dBi panel antenne plaatsen achter de router en ipv een 360 graden omni antenne, heb je een 50 graden gericht antenne. (20 euro)
- Een 200mw signaalversterker plaatsen tussen de router en huidige 5 dBi antenne. In Nederland is 100mw toegestaan, maar komen ze er achter in een appartement? Er is ook een optie om het zendvermogen op 100mw te zetten (40 euro)
Wat denken jullie? Wat is jullie ervaring met soortgelijke situaties?
p.s ik had ook op wirelessnederland.nl, maar Tweakers is meer mijn community, vandaar dat ik het hier plaatste.
GoT, You have to love it!