• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Eerst even een korte situatie schets. We gebruiken Exchange 2007 op een Windows 2003 server in een Windows 2003 domein. Alle gebruikelijke server onderdelen zijn geïnstalleerd op 1 server. (Hub transport, mailbox, Client access) We hebben enkele keren de laatse maanden een melding gekregen dat er iets kwijt was op de public folder database. Ik twijfel daarom aan de integriteit van de database. Ik zie geen meldingen in de apllication log waarvan ik een vermoeden heb dat ze hier mee te maken hebben. Ik weet ook niet met zekerheid of de public folder database corrupt is of dat iemand per ongeluk iets heeft weggegooid.

Omdat ik afgelopen weekend een offline defragmentatie op de mailbox database heb gedaan, heb ik gelijk ook een kopie gemaakt van de databases. Ik vraag me nu af of ik met Isinteg ook de integriteit van de database kan onderzoeken zonder de databases die nu draaien te dismounten. Volgens de documentatie die ik op technet heb gevonden kan ik uitsluitend een server opgeven en niet een path naar een kopie van de database.

Weet iemand een methoden waarbij het niet noodzakelijk is om de public folder database offline te halen, maar waarbij ik wel kan controleren of de database integer is? Dit zou kunnen doormiddel van een online check of een offline check op een kopie van de database file.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |