[WIN7] Local user kopieren na aanmelden op domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:01
Ik heb een laptop met een schone win7 install. Hier heb ik enkel een administrator account op aangemaakt.
Nu werk ik momenteel een paar dagen thuis maar wil al wel graag al mijn gebruikersbestanden, outook files etc van mijn oude laptop overbrengen, software installeren en de desktop etc instellen zoals gewenst.
Uit gewoonte werk ik altijd vanuit de admin account.

Als ik dan straks weer naar kantoor ga en de laptop wordt op het domein aangemeld, wordt er natuurlijk automatisch een nieuwe user aangemaakt. Nu is mijn vraag of het dan mogelijk is om alle instellingen en gebruikersbestanden die tot dan toe op de local account bestaan over te zetten naar deze nieuwe netwerk account, en voortaan alleen maar met deze netwerk account te werken.
Wat is nu de beste methode om dit te doen. Ik kan bij configuratie scherm > user accounts > configure advanced user profile properties mijn admin account selecteren, alleen dan is de copy to knop niet beschikbaar. Moet ik hiervoor een 2e admin account aanmaken en daaronder inloggen om dit te doen?
Of kan ik hiervoor Easy Transfer gebruiken, of is dit alleen om tussen 2 systemen accounts te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 10:13
Heb je geen mogelijkheid om een VPN verbinding op te zetten met je bedrijfsnetwerk? Dan zou je via de VPN je laptop al aan kunnen melden en inloggen op het domein, zo heb je meteen al je domein account en kan je dan alles overzetten. Dat scheelt weer werk om straks alles weer over te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door urk_forever op 13-01-2010 11:42 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
urk_forever schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:41:
Heb je geen mogelijkheid om een VPN verbinding op te zetten met je bedrijfsnetwerk? Dan zou je via de VPN je laptop al aan kunnen melden en inloggen op het domein, zo heb je meteen al je domein account en kan je dan alles overzetten. Dat scheelt weer werk om straks alles weer over te zetten.
Daar heb ik ook al even aan gedacht, maar er is geen bestaande VPN verbinding... we hebben ook geen eigen IT personeel en dan moet ik een extern bedrijf inschakelen wat weer in de kosten loopt..
Maar ik ben met je eens dat dat de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:27
Heeft je laptop geen 2 partities? Dat je dan je data alvast kopieert naar de 2e partitie en als je dan bent aangelogd heb je alle data gelijk terug. Bijkomend voordeel is dan dat je (zodra je laptop crasht ofzo) je bij het opnieuw installeren van Windows op de 1e partitie je documenten etc. niet kwijt bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
TheVMaster schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:27:
Heeft je laptop geen 2 partities? Dat je dan je data alvast kopieert naar de 2e partitie en als je dan bent aangelogd heb je alle data gelijk terug. Bijkomend voordeel is dan dat je (zodra je laptop crasht ofzo) je bij het opnieuw installeren van Windows op de 1e partitie je documenten etc. niet kwijt bent :+
Ja ik heb een 2e partitie aangemaakt precies voor dat doel. Het is ook niet zozeer om de bestanden te doen want die kan ik kopieren. Maar ik bedoel bureaubladsettings etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:27
newsgroupie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:01:
[...]

Ja ik heb een 2e partitie aangemaakt precies voor dat doel. Het is ook niet zozeer om de bestanden te doen want die kan ik kopieren. Maar ik bedoel bureaubladsettings etc...
Dat zou ik gewoon EasyTransfer gebruiken. Weet overigens niet helemaal zeker of dan de bureaubladinstellingen etc. worden meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 22:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En of ze niet overschreven worden door Domain Policies.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Coach4All schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:28:
En of ze niet overschreven worden door Domain Policies.....
Heb uiteindelijk de volgende tool gebruikt en werkt als een beest!!!

Nog freeware ook! Gewoon selecteren account A naar B en hoppa _/-\o_

http://www.forensit.com/domain-migration.html
Pagina: 1