[win7] Realtek hd audio probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd probleem!.......

Van het een op het andere moment komt er geen geluid meer uit mijn laptop, het vreemde is en blijft dat het geluid wel uit mijn koptelefoon kom als ik deze aansluit.
Als ik mijn koptelefoon uit mijn comp haal, dan blijft de jack input toch aan, zie afbee

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8XTKVNLY.jpg

Iemand een idee, dit is erg vervelend!

Overigens gebruik ik de nieuwste realtek

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Zoals je het omschrijft klinkt het alsof het poortje waar je de jack inpluged niet meer helemaal lekker werkt. Het is alleen even de vraag wat je daar aan kunt doen, is een beetje afhankelijk van hoeveel lef je hebt en hoeveel risico je zelf durft te nemen om hem uit elkaar te schroeven denk ik ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:22:
Zoals je het omschrijft klinkt het alsof het poortje waar je de jack inpluged niet meer helemaal lekker werkt. Het is alleen even de vraag wat je daar aan kunt doen, is een beetje afhankelijk van hoeveel lef je hebt en hoeveel risico je zelf durft te nemen om hem uit elkaar te schroeven denk ik ;)
Het gekke is dan wel dat mijn koptelefoon, indien ik deze inplug, het nog altijd goed doet.
Maar idd als er geen andere oplossing is, dan blijft er weinig anders over dan binnenkort de schroevendraaier te pakken ;(

Hopelijk weet iemand anders nog een mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Tja, als hij 'kortsluiting' maakt (waardoor het lijkt alsof er altijd een koptelfoon aangesloten is) is het logisch dat hij het niet doet zonder koptelefoon maar wel met. Het geluid gaat nu gewoon altijd over de koptelefoon, ook als er geen aangesloten is. Als je geluk hebt is er alleen iets verbogen in het poortje.
Ik heb ooit een minijack af laten breken in een laptop, dat astukje wilde er natuurlijk met geen mogelijkheid uit, waarna ik besloot deze gewoon door te duwen de laptop in zeg maar. Had toch geen garantie meer en op die manier had ik nog enigzins kans geluid uit het apparaat te krijgen. Nadat ik dit gedaan had heb ik van binnen uit de laptop alles weer een beetje rechtgebogen en ik heb daarna nog vele jaren prima met en zonder koptelefoon geluid gehad ;)
Als het een nieuwe laptop is zou ik het niet proberen maar als je geen garantie meer hebt is het het proberen waard. Over het algemeen zijn laptops redelijk goed uit en in elkaar te krijgen (als je weet wat je doet) ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien maar eens na laten kijken dan, is namelijk wel enorm vervelend!
Thnx voor je reply!!!!!