Momenteel ben ik bezig met een Software Update strategie op te zetten, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat het beste/lekkerste werkt.
Ik zou graag willen weten wat jullie werkwijze is en waarom.
Ik heb nu voor verschillende criteria een Deployment package én Update List aangemaakt
Als voorbeeld:
Critical Updates Office
Critical Updates Windows 7
Service Packs Windows Server 2008
Etc..
Ik twijfel een beetje aan de beheersbaarheid van deze indeling omdat bepaalde zaken me nog niet helemaal duidelijk zijn.
1. Hoe weet ik wanneer er per categorie nieuwe updates zijn? (Notifications)
1a. Kan ik updates automatisch toekennen aan een update list/Deployment package?
Is er net als binnen WSUS een auto approval optie voor o.a. definition updates?
2. Als een package uitgevoerd is op de client en ik voeg later een update toe aan deze package, hoe gaat de client hiermee om? Download de client de gehele package opnieuw?
Ik zou graag willen weten wat jullie werkwijze is en waarom.
Ik heb nu voor verschillende criteria een Deployment package én Update List aangemaakt
Als voorbeeld:
Critical Updates Office
Critical Updates Windows 7
Service Packs Windows Server 2008
Etc..
Ik twijfel een beetje aan de beheersbaarheid van deze indeling omdat bepaalde zaken me nog niet helemaal duidelijk zijn.
1. Hoe weet ik wanneer er per categorie nieuwe updates zijn? (Notifications)
1a. Kan ik updates automatisch toekennen aan een update list/Deployment package?
Is er net als binnen WSUS een auto approval optie voor o.a. definition updates?
2. Als een package uitgevoerd is op de client en ik voeg later een update toe aan deze package, hoe gaat de client hiermee om? Download de client de gehele package opnieuw?