[Windows 7] Fout 651.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16
Ik heb sinds een week een nieuwe Dell XPS8000 met Windows 7 Pro voorgeinstalleerd en na wat te hebben rondgeneust op de pc besloot ik hem even aan internet te hangen om te zien of er updates waren. Die waren er (uiteraard) en werden netjes geinstalleerd.

De dag daarop startte ik de pc op en zag ik dat hij ging proberen om een internetverbinding te zoeken. Dit lukt dus niet en ik krijg de volgende foutmelding:

"Fout 651. De modem ( of een ander verbindingsapparaat ) heeft een fout gerapporteerd."

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd en geGoogeld. Nu blijkt dat dit een grote bug is die eigenlijk al in XP SP2 speelde. Er worden verschillende oplossingen aangedragen maar die schijnen nagenoeg niet te werken. Ditzelfde probleem wordt al op meerdere fora beschreven en vanuit Micorsoft blijft het stil.

De foutmelding is op zich vreemd want er zit geen modem in. Ik heb ontdekt dat als ik dat zoeken annuleer en via het netwerkcentrum naar de LAN ga en deze disable en weer enable dat soms internet het ineens doet maar dat kan natuurlijk niet goed zijn; het is een gloednieuwe pc met een 'maagdelijke' installatie van Win7 en nu al tegen een dergelijk probleem aanlopen... :|

Misschien een tweaker met een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31
Misschien via de Windows updates een update voor je netwerk kaart binnengehaald?
Even kijken in de Windows Updates History kijken of dat zo is....en anders de driver van Dell downloaden, de oude driver verwijderen en de nieuwe installeren.

Misschien werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Staat me iets van bij dat er problemen waren met bepaalde realtek kaart/driver combinaties (Realtek's schuld!), probeer die driver eens te rollbacken naar de vorige versie.

Werkt dat niet: je zult meer informatie moeten geven, als in: browser, browser instellingen (proxy e.d.), je netwerk topologie, informatie zoals: wat is je huidige (lokale) IP na de router (laat desnoods de laatste 3 cijfers weg), etc. etc.

offtopic:
Ik vond m'n dell laptop en de dell systemen in het algemeen in de Vista tijd minder dan een jaar geleden intolerabel qua bloatware en trials en andere ongewenste zut die ze er op geïnstalleerd hadden, sterker nog: het gaf heel vista een slechtere score dan dat vista verdient qua snelheid, hoe is het anno 2010 met W7 gesteld? Nog steeds ziek veel trials, google werkbalken, en ladingen systray iconen erbij van Dell? Ik vond het zelf zo erg zelfs dat ik gelijk met een eigen w-vista disc een reinstall had uitgevoerd, toch even 3x snellere boottijd dan Dell of hun 'recovery' disc konden geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik zal thuis eens kijken naar die updates en om welke NIC het gaat.

Aan het netwerk kan het niet liggen want als ik de ethernetkabel in m'n oude pc prik dan heb ik gewoon internet. Voor de rest is het een basic netwerk: KPN Experiabox Thomson 780, kabel naar de oude pc, een kabel naar een Belkin draadloze router waar een laptop verbinding mee heeft.

In de oude situatie werkt alles als een speer maar alleen de nieuwe pc heeft dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Umbrah schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:55:
Staat me iets van bij dat er problemen waren met bepaalde realtek kaart/driver combinaties (Realtek's schuld!), probeer die driver eens te rollbacken naar de vorige versie.
@Umbrah: door deze opmerking ben ik nogmaals gaan zoeken op de foutmelding i.c.m. Realtek en toen ben ik hier terechtgekomen: http://social.answers.mic...32-4a0a-8e47-81918243c0b7

De strekking van dit topic:wanneer je Adobe CS3 installeert (wat in mijn geval zo was) dan wordt er door Adobe een service mee geinstalleerd ('Bonjour service') en door deze service te stoppen en te disablen zou het probleem verholpen moeten worden. Nu thuis nog even proberen!

Overigens wordt deze service ook door alles van Apple mee geinstalleerd (QuickTime, iTunes and Safari)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ferret schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:43:

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd en geGoogeld. Nu blijkt dat dit een grote bug is die eigenlijk al in XP SP2 speelde. Er worden verschillende oplossingen aangedragen maar die schijnen nagenoeg niet te werken. Ditzelfde probleem wordt al op meerdere fora beschreven en vanuit Micorsoft blijft het stil.
En uiteraard ga je dan niet eens de meest basic troubleshooting erop los laten om zelf te zien wat er gebeurt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
alt-92 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:00:
[...]

En uiteraard ga je dan niet eens de meest basic troubleshooting erop los laten om zelf te zien wat er gebeurt.
Ik snap niet waar dat op slaat want ik heb wel degelijk van alles geprobeerd. En trouwens, denk je dat jij dit uitgevogeld had dan?

Maar het geeft verder niet, de oplossing in dat topic heeft geholpen dus mijn nieuwe pc komt weer gewoon op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ferret schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:16:
[...]

Ik snap niet waar dat op slaat want ik heb wel degelijk van alles geprobeerd.
wat dan? Ik zie het niet in je topicstart staan, alleen dat je gegoogled hebt ;)

Vervolgens komt er (waar ik op reageer) een halve complot-theorie uit gerold die het niet geloofwaardiger maakt, tja. Dan geeft er iemand tegengas ja.

wat Umbrah al suggereert (tcp info) is essentieel omdat dat je al op de juiste weg zet. Als je daar wat anders ziet dan op je oudere PC (hostname eindigt op .local bijvoorbeeld) dan heb je vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 13-01-2010 17:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
alt-92 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:22:
[...]

wat dan? Ik zie het niet in je topicstart staan, alleen dat je gegoogled hebt ;)

Vervolgens komt er (waar ik op reageer) een halve complot-theorie uit gerold die het niet geloofwaardiger maakt, tja. Dan geeft er iemand tegengas ja.
Dan lees je niet goed want ik zeg ´ik heb van alles geprobeerd en geGoogeld´ dus niet meteen mijn heil gezocht in allerlei fora. Maar omdat ik er toch niet uit kwam heb ik dat wel gedaan en heb ik (met succes) hier een topic geopend.

Ik hoop dat de oplossing die mij geholpen heeft ook anderen helpt (zoals we hier gewend zijn trouwens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ferret schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:41:
[...]

Dan lees je niet goed want ik zeg ´ik heb van alles geprobeerd en geGoogeld´ )
offtopic:
Kan ik ook roepen, maar dan weet jij nog steeds niks.
Iets meer details zijn dus wel degelijk handig, iedereen kan zeggen dat ie van alles geprobeerd heeft - helaas gebeurt dat vaak genoeg terwijl er eigenlijk helemaal niks is gedaan.
Vandaar: iets meer detail voorkomt vervelender vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Weet je, gooi er maar een slotje op. Ik weet van mezelf dat ik eerst zelf probeer om mijn problemen op te lossen en dat ik soms hulp van anderen (of Google) of in dit geval van Tweakers.net bij nodig heb doet daar niets aan af.
Pagina: 1