Toon posts:

Problemen met Promedion 2700c

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een paar vreemde problemen met een oude promedion 2700c. Ik wil hem graag weer vlot maken voor m'n vader. Die wil graag een notebook hebben om te internetten.

't Bakkie is al wel acht jaar oud maar doet het nog steeds. Maar nu ik hem weer aan de praat heb doet de cmos vanaf het begin vreemd. Hij geeft drie failures aan. CMOS checksum, CMOS *nogwat* en Keyboard controller failure. Ik run de csu, save and exit en voila, probleem weg. Totdat je hem uit en weer aan zet, begint de hele pret opnieuw.

Wat ik ook heel vreemd vind is dat het beeld dan heel klein is. 50% normaal formaat en hij de Celerong 700 mhz met mx tech herkent als een pentium II mx.

Kan iemand me advies geven wat ik er verder aan kan doen? Ik heb al acht tientjes uitgegeven voor een nieuwe accu, maar ik wil hem heel graag weer 100% klaar hebben...

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12 13:03
Klinkt een beetje als een lege CMOS batterij

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
idd de CMOS batterij, openvijzen die boel en vervangen ;-)
En dat je beeld klein is , is niet erg. Dit komt omdat de bios op vga resolutie is, en je scherm hoger.
De "recentere" laptop rekken dit dan uit naar full screen maar die jouwe blijkbaar niet.

Verwijderd

Topicstarter
Waaaas ik al bang voor. Zal eens kijken waar het kreng zit. Denk persoonlijk dat dat het ook was, nu weet ik het zeker..