Laptop Asus A7S geen/slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Gisteravond zat ik lekker op de bank met de laptop op schoot te internetten. Krijg ik zoineens een heel rare resolutie van het beeldscherm en een rare roze kleur. Ik denk das vreemd even opnieuw opstarten. Sluit de computer af en zet hem weer aan. Wat zie ik scherm aan bovenzijde wit en aan de onderzijde zwart. Das balen. Vervolgens een extern scherm aangesloten op de VGA poort. Precies het zelfde. Nog meer balen. De laptop start nog wel op en kan ook nog in Windows komen echter is de resolutie zo grof dat je er haast niets meer van kan maken.

Wat ik heb kunnen achterhalen is dat er zoineens geen grafische kaart meer is geinstalleerd. Ik zie geen drivers staan maar ook geen grafische kaart.

In de laptop zit een NVIDIA Geforce 8400M R 128mb grafische kaart.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05
Het is wel het type videokaart dat een productiefout kent. Ik heb zijn 15,4" broertje, de F3Sc iig.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

roze kleuren, rare resolutie, witte vlekken,...

zijn typische symptomen van een kapotte videokaart.

ik hoop voor jou dat ofwel je notebook nog in garantie is, indien het niet zo is hoop ik dat je een vervangbare grafische kaart hebt met een MXM slot, het zal wel wat kosten maar je kan ze dan toch vervangen ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Helaas is de laptop uit de garantie. Waar kan ik achterhalen wat voor grafische kaart er in zit? Enig idee?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34
Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

Die videokaarten waren zwakke series van. Schroef je laptop is open en kijk wat er aan losse kaarten in zit (volgens mij is het bij de a7s op het moederbord geplaatst helaas)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05
Het is dus niet de zwarte ziekte. Dat is een andere fout voor zover we weten en komt voor op andere modellen van Asus.

Wat het wel is, is dus een defect van de Nvidia GPU door het gebruik van verkeerde materialen. Voor zover ik kan terugvinden heeft NVIDIA dat zelf niet toegegeven, amar bedrijven als Apple, Dell en HP. Ik kan echter voor Asus helaas niets terug vinden op dit moment.

Waarschijnlijk sta je bij een rechter vrij sterk, maar ik zou gewoon even contact opnemen met Asus zelf. Ik lees op de fora namelijk wel dat iemand met een nvidia GPU die ook dezelfde productiefout kent, buiten garantie een gratis reparatie heeft gehad:

http://vip.asus.com/forum...1S&SLanguage=en-us&page=1
Pagina: 1