Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum vrienden,

Ik ben recentelijk een cafe begonnen en we zijn druk in de weer met de verbouwing.
Nu leek het me een leuk plan om een goede camera boven ons tafelvoetbalspel te plaatsen en een richting ons dartbord zodat we indien we competitie spelen de mensen ook alles op een scherm kunnen laten volgen (in goede kwaliteit)
Nu weet ik dat er netwerk cameras bestaan waarmee ik ook nog kan gaan streamen, maar dat is voor mij niet zo van belang. Mijn must is om zeer mooi beeld op onze tv te krijgen.
Ik wilde graag weten wat ik het beste kan halen voor zo min mogelijk geld..
Ik heb het in cafe's gezien waar ze het deden met een webcam, maar dat was bijna niet te doen.

Max 500,- p cam
Liever met als zonder IP/netwwork

Enige hulp of tips zijn meer dan welkom.!!
Alvast enorm bedankt.

Groeten,

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de camera's op een statief komen te staan/hangen is een optische stabilisatie niet van belang. Ik heb geen idee hoe goed die plekken zijn verlicht (als je goed beeld wilt hebben dan zou ik daar zeker ook aandacht aan besteden, dat geeft een veel beter plaatje), maar een camera die goed overweg kan met weinig licht lijkt me wel handig. Binnen je prijsklasse zou ik eens kijken naar de Sanyo HD2000*/FH1. Het enige waar ik me zorgen over maak is of deze camera's een HDMI port op de camera hebben of dat die op een los dock zitten. Plaatjes kunnen wel uitsluiting geven!

Waar ik even heel goed naar zou kijken is of de camera langdurig achter elkaar kan aanstaan. Veel camera's gaan automatisch uit na een bepaalde tijd. Als dat het geval is dan zul je moeten opnemen in de tussentijd.

Edit: *heeft alleen HDMI op een dock

Even kleine titelchange gedaan

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt kerel, sorry voor mijn late reactie.

De verlichting is juist een probleem, omdat het een soort TL is, die hangt boven de voetbalkast.
Daarom moet ik de camera sowieso schuin gaan hangen, zodat de lamp die erboven hangt niet in de weg zit.
Maar kwa verlichting zelf moet dat inorde zijn iig. Wel zal ik ik zoom functie op de camera moeten hebben waarschijnlijk.

P.s de camera is niet zo nodig voor het opnemen, maar puur voor te streamen naar 2 van onze tv's zodat als het druk is de mensen toch naar de wedstrijd kunnen kijken.

Misschien dat er meer mensen nog iets ervan af weten?

Mvg.

Danny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn sony cx105 kan dat wel: camera aanzetten (in standby), component kabel of mini hdmi naar hdmi) kabel eraan, auto-shutoff op 'never', camera aan de lader, denk een groothoeklens erop (raynox hd3032 kan ik aanbevelen), uitzetten dat ie uit gaat als je het scherm dichtklapt, klaar dus streamen maar (je zou ook nog tegelijk kunnen opnemen denk ik maar dat heb ik niet geprobeerd).
Zit alleen geen afstandsbediening op deze camera, maar als je maar een metertje ofzo hoeft zou je nog een Hype-Eye kunnen overwegen (deze geeft je een bedieningsknop voor aan/uit, zoomen, en heeft een statuslichtje) en dan de camera via component aansluiting op de hype-eye of via mini hdmi aansluiten want de hype-eye neemt de a/v poort in beslag.