[Windows 7] Dubbele installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
(jarig!)
Ivm de HD4650 Contest, en ook voor verder gebruik voor andere benches, wil ik een 2e Windows 7 Install hebben op mijn PC. Die wordt dan verder gestript enzo, zodat ik dan een cleane bench OS heb, en een normaal OS heb om me te werken/gamen.

Vraag is nu, kan dat wel :P ? Want het moet gebeuren op een RAID 0 config als mogelijk, zodat ik maximale prestatie uit het OS kan persen. Zelf kan ik niet zoveel info erover vinden, dus misschien dat een tweaker het weet.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

je moet 2 partities maken

1 voor installatie 1 (normale OS)
1 voor installatie 2 (bench OS)

zou in principe op een raid 0 moeten werken omdat de raid 0 als 1 disk aangeboden wordt aan een te installeren OS..... (als je het instelt op het mobo that is)....

eerst je installatie starten van de eerste installatie en als die klaar is dan start je de pc nog een keer op van usb (of dvd als je nog ouderwets doet) en installeer je je 2e install....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
(jarig!)
Probleem is dat ik geen partities erop heb staan, hou ik niet van omdat het de HDD's slomer maakt. Het is dus gewoon 1 partitie, en daar staat de 1e install van Win 7 al erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:27
Je kan natuurlijk installeren in een VHD, dan hoef je geen partities te maken en staat je 2e windows 7 gewoon op dezelfde schijf als de eerste. Je krijgt dan een groot .VHD bestand op je huidige partitie waarin je 2e installatie wordt geinstalleerd.

Stappen om een VHD te maken:
1) Gebruik je dvd om in de herstelconsole met commandprompt te komen,
2) typ "Diskpart", dit start de diskpart utility
3) typ "create vdisk file=c:\win7.vhd maximum=32000"
4) typ "select vdisk file=c:\win7.vhd"
5) typ "attach vdisk"

Je hebt nu een virtual disk aangemaakt met een grootte van 32000MB, wat genoeg moet zijn voor een nieuwe installatie van windows 7 met nog wat benchmark programmatjes.

Typ nu setup.exe
Volg gewoon de stappen van de setup en installeer in de VHD, zal wel station D genoemd worden of win7. Als het goed is wordt de bcd automatisch aangepast door deze installatie en krijg je bij het opstarten een keuze menu.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Okki5 op 13-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
Darkasantion schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:51:
Probleem is dat ik geen partities erop heb staan, hou ik niet van omdat het de HDD's slomer maakt. Het is dus gewoon 1 partitie, en daar staat de 1e install van Win 7 al erop :)
:+ Aangezien je het maximale uit je OS wil persen zou ik dan gewoon naast je bestaande RAID0 nog 2 schijven plaatsen en die in RAID0 hangen en daar je 2e OS op installeren, je kunt natuurlijk je 2e OS ook in een VHD installeren....maar aangezien je vraagt of dit uberhaupt mogelijk is lijkt me dit laatste misschien niet de slimste oplossing.
Okki5 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:22:
Je kan natuurlijk installeren in een VHD, dan hoef je geen partities te maken en staat je 2e windows 7 gewoon op dezelfde schijf als de eerste. Je krijgt dan een groot .VHD bestand op je huidige partitie waarin je 2e installatie wordt geinstalleerd.

Stappen om een VHD te maken:
1) Gebruik je dvd om in de herstelconsole met commandprompt te komen,
2) typ "Diskpart", dit start de diskpart utility
3) typ "create vdisk file=c:\win7.vhd maximum=32000"
4) typ "select vdisk file=c:\win7.vhd"
5) typ "attach vdisk"

Je hebt nu een virtual disk aangemaakt met een grootte van 32000MB, wat genoeg moet zijn voor een nieuwe installatie van windows 7 met nog wat benchmark programmatjes.

Typ nu setup.exe
Volg gewoon de stappen van de setup en installeer in de VHD, zal wel station D genoemd worden of win7. Als het goed is wordt de bcd automatisch aangepast door deze installatie en krijg je bij het opstarten een keuze menu.

Succes!
Je hoeft niet zo zeer in de herstelconsole te komen. Als je gewoon de setup start (booten vanaf de dvd) en in een van de eerste schermen (in ieder geval voor het scherm waar je de partitie moet selecteren) op SHIFT-F10 drukt krijg je ook een cmd waarbij je dit kunt uitvoeren. Als je vervolgens de setup verder doorloopt zie je in het selecteer de partitie waar je windows wilt installeren een extra partitie (fysiek is dat dus de VHD file) waarin je Windows keurig kunt installeren. Zelf zou ik hem wel en stukje groter maken dan 30Gb..maar dat is een keuze natuurlijk,

[ Voor 56% gewijzigd door TheVMaster op 13-01-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:27
:D Je hebt gelijk VMaster, het snelheidsverschil tussen een vhd en een 2e partitie is volgens mij verwaarloosbaar. Inderdaad de snelste oplossing zou een extra raid 0 opstelling zijn.

En inderdaad kan het ook met shift f10, was me even ontschoten...

[ Voor 15% gewijzigd door Okki5 op 13-01-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
(jarig!)
Probleem is een beetje dat ik 2 Velocitiraptors in RAID 0 heb, en daar nu nog even 2 bijkopen is mij iets te duur :P

Maar zal dat VHD eens proberen, denk dat dat het beste voor mij is :D

Pagina: 1