Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Epson BX600FW duplex unit

Pagina: 1
Acties:

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik ben in de markt voor een nieuwe all in one, maar ik wil graag een duplex unit in de printer of los erbij kopen. Nu is m'n oog gevallen op de BX600FW van epson vanwege de prijs. Helaas kan ik nergens vinden of er ook een duplex unit voor de verkrijgen is. Iemand die ik ken heeft de printer en daarmee kan vooralsnog alleeen handmatig dubbelzijdig geprint worden.

Voor mij is het van groot belang dat er een duplex unit voor te verkrijgen is. M'n vriendin en ik studeren beide en moet gemiddeld dagelijks 100-150 pagina's zw printen. Het papier is daardoor bijna niet aan te slepen. Op mijn nu weer oude HP C4180 zit natuurlijk handmatig duplex, maar dat werkt niet naar behoren. Vaak worden 2 pagina's tegelijk door de feeder gepakt waardoor ik of halve teksten op twee pagina's heb of de volgorde bij dubbelzijdig klopt niet meer. Ik ben ondertussen dus ernstig angstig geworden voor "handmatig".

Ik begrijp uit de info op de site van Epson dat de PX810FW wel duplex heeft ingebouwd en de PX710W de mogelijkheid heeft om een unit bij te kopen. Dat vind ik nogal raar omdat dit printers zijn die gericht zijn op foto's. Aangezien de PX810FW +/- 260€ in de pricewatch staat is dat een no-go op een studenten budget voor een printer.

Mijn uiteindelijke vraag luid dus: Heeft iemand enig idee of er een duplex unit te bestellen is voor de BX600FW? Zo niet, zijn er aantrekkelijke andere all-in-ones met duplex en automatisch documentinvoer voor scannen (aantrekkelijk= +/- 100€-175€)?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Voor dat soort 'kleine' printers kan je meestal geen losse units bestellen, dan zul je toch echt moeten kijken naar een model waarbij al een duplex aanwezig is... overigens vrij simpel te filteren in de pricewatch; je stelt een maximum prijs in en zet een vinkje bij het filter voor 'duplex'. Dan krijg je binnen 2 seconden alle printers met duplex voorgeschoteld :)

http://tweakers.net/price...xVaqVA1dTG_uafnf94O5YWmtf

Persoonlijk vind ik de Canon printers uit de Pixma serie erg fijne printers, de MP640 is een van de beste multifunctionals in zijn klasse, goede kwaliteit prints en ontzettend veel features (wireless, duplex, bluetooth etc) Plus dat zelfs originele cartridges redelijk betaalbaar zijn.

pricewatch: Canon Pixma MP640

Ik kan overigens geen betaalbare printers vinden welke autofeed én een duplex aan boord hebben...dan loopt de prijs toch al snel in de honderden euro's. Of de portemonnee flink trekken, of een gewichtige afweging maken, ik zou dan voor autofeed kiezen vanwege het gemak. Printers hebben tegenwoordig vaak slimme software waarbij je niet per pagina hoeft om te draaien bij dubbelzijdig, maar het hele pakket in een keer... dat valt dan nog heel erg mee :) (tijdje terug een keer bij een HP printer gezien iig, geen idee of de Epson dat ook kan)

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 13-01-2010 02:38 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/epson.png

Maar dubbelzijdig afdrukken is wel een standaard optie bij de printer-eigenschappen? Heb zelf deze printer laatst gekocht :)

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
@ Exorcist: maar dan moet je zelf de papieren omdraaien. Deze opties hebben de meeste printers.

Ik zal als ik het niet vergeet zaterdag als ik moet werken even kijken of er duplex in kan, wij verkopen m en hebben hem volgens mij op vooraad staan.

[img]error.jpg[/img]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

niekje87 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:48:
@ Exorcist: maar dan moet je zelf de papieren omdraaien. Deze opties hebben de meeste printers.

Ik zal als ik het niet vergeet zaterdag als ik moet werken even kijken of er duplex in kan, wij verkopen m en hebben hem volgens mij op vooraad staan.
Zit wat in, verder zit er weinig mechanisme op om te duplexen. Ben benieuwd.

Ben ook benieuwd of het ding op één of andere manier een auto-off kent, heel handig, een netwerkprinter, maar scheelt wat energie als hij zichzelf uitschakelt :)

• MicGlou
Exorcist schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:50:
[...]

Zit wat in, verder zit er weinig mechanisme op om te duplexen. Ben benieuwd.

Ben ook benieuwd of het ding op één of andere manier een auto-off kent, heel handig, een netwerkprinter, maar scheelt wat energie als hij zichzelf uitschakelt :)
Dat zal het probleem niet zijn, ik kan mij niet herinneren dat ik de afgelopen jaren een printer heb gehad waar het niet op zat. Heb er heel wat versleten, afgelopen 10 jaar minstens 10 van nieuw tot prullenbak :))

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Thanks voor alle replies, de functie in de driver had ik ook al gezien dat is hadmatig. En juist het feit van handmatig het hele pakket papier omdraaien is het probleem, soms pakt de feeder twee of meerdere pagina's tegelijk waardoor halverwege de volgorde niet meer klopt.

Jammer eigenlijk dat vanuit mileuopzicht nooit wat met auto duplex is gedaan, het bespaart je wel direct de helft aan papier!

• MicGlou
[b][message=33279557,noline]Jammer eigenlijk dat vanuit mileuopzicht nooit wat met auto duplex is gedaan, het bespaart je wel direct de helft aan papier!
Dat is net de combinatie van opties die je wilt hebben, er zijn zat printers in die pricerange met duplex... alleen icm met autofeed blijkt het in die pricerange niet haalbaar. Het is de beurs wat verder open trekken, of afwegen welke optie je het belangrijkste vind.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 14-01-2010 21:30 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat met 100 - 150 pag per dag je vnl zwart wit print: is 2e hands geen optie? Voor 100 euro moet je best iets leuks van HP met duplexer kunnen kopen volgens mij. Simpele allinone er bij voor het kleurenwerk en evt kopieen en klaar ben je :)

Dan ga ik er overigens wel vanuit dat als je veel kleur moet printen, je dat bij een copyshop oid doet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MicGlou
[b][message=33281035,noline]Dan ga ik er overigens wel vanuit dat als je veel kleur moet printen, je dat bij een copyshop oid doet.
Als je een fortuin kwijt wilt zijn dan moet je vooral naar een copyshop gaan... Een copyshop is een goede optie als je sporadisch kleurenafdrukken moet hebben, maar als je regelmatig kleurenafdrukken moet hebben dan heb je de kosten voor een goede kleurenlaserprinter er al heel snel uit. Ga jij bijvoorbeeld maar eens bij multicopy vragen wat 600 pagina's, fullcolor en dubbelzijdig afdrukken moet kosten... ik beloof je dat je van je stoel dondert van verbazing, dat kost je werkelijk honderden euro's!
Pagina: 1