Advies over een dual processor systeem mobo

Pagina: 1
Acties:

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik wou graag een dual processor systeempje maken. Ik heb momenteel een PII-450Mhz, en wou deze graag overclocken. Helaas word door mijn mobo geen andere FSB ondersteunt, dus is dit niet mogelijk. Daar kreeg ik het idee vandaan om een nieuw mobo te kopen die me wel liet overclocken. Maar dan wil ik maar meteen de optie hebben om er later nog een tweede PII 450Mhz bij te zetten. Ik weet alleen niet welke mobo's dual Slot 1 ondersteunen en betaalbaar zijn. Ik wil daarbij natuurlijk ook nog dat de FSB goed in kleine stapjes is te verhogen...
Heeft iemand een idee? Of werkt zelf met een goed mobo? Bij voorbaat dank :)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Dual moboŽs staan nu niet echt bekend om hun overklokbaarheid, als je echt wilt overklokken koop je een Abit BE6 II oid. Wil je een snel en stabiel SMP os draaien (winNT, win2k of linux) koop dan een dual mobo, met gelijk een 2e CPU (bdw goedkoop zij dual moboŽs zeker niet)
Enige uitzondering is de Abit BP6, dual celeron (s370) en goed overklokbaar, maar dan heb je niks aan je PII450

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
De supermicro p2d nog iets, heeft extra busspeeds dus die is enigszins te oc'en. Of het stabiel is weet ik niet, over het algemeen worden dual borden daar dus ook niet voor gemaakt.