Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een Brother DCP-540CN, met een netwerkfunctie, en heb deze aangesloten op mijn netgear FS105 switch, die naar mijn WRT320N gaat, om zo contact te maken met 2 pc's. De ene pc is via de WIFI die de WRT320N uitzendt verbonden met het netwerk en de andere pc is aangesloten op de Netgear FS105

Dit werkte tot voorkort, toen ik mijn oude modem van @home had (maximaal 20mbit). Nu ik overgestapt ben op 50Mbit en mijn nieuwe modem geinstalleerd heb, werkt het geheel niet meer..

De uitzonderingen in Windows Firewall en de Firewall van Eset Smart Security (poort 54295 UDP openen) zijn uitgevoerd en dit heeft vanaf het begin gewerkt, echter wil het scannen nu niet meer. Als ik vanaf de scanner zeg scan naar afbeelding -> pc boven dan gaat hij zoeken naar het systeem, en kan dit niet vinden.

Ga ik vanaf de pc boven zeggen ik wil een afbeelding scannen dan probeert hij verbinding te maken met de scanner en krijg ik uiteindelijk de melding dat de scanner niet aangetroffen is en dat ik de kabel en instellingen moet controleren.

Met de instellingen is niets mis, als ik af wil drukken op de Brother dan werkt het zonder probleem en is het er in no-time uit, vanaf beide pc's.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en kan hij mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Nobody? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
HomegrownBGP schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:01:
Met de instellingen is niets mis, als ik af wil drukken op de Brother dan werkt het zonder probleem en is het er in no-time uit, vanaf beide pc's.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en kan hij mij hier mee helpen?
Weet je zeker dat het goed staat? Misschien staat de gateway of subnetmask niet goed? Zou misschien kunnen verklaren dat je wel kan printen naar de printer, maar dat de printer data niet afgeleverd krijgt. Of anders even een ipconfig /all van je pc geven, plus instellingen van je printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Het stomme is dat hij wel gewoon kan printen, dus de instellingen staan goed. Eerst heb ik 'm een vast IP gegeven, dat werkte toen prima. Ik denk laat ik 'm eens een automatisch ip laten verkrijgen, ook dat werkt zonder problemen, enkel de scanfunctie werkt niet sinds het nieuwe ziggo modem ertussen zit..

Ik zal als ik thuis ben even een uitdraai maken van de ipconfig en de printer instellingen

Voor zover ik het uit mijn hoofd doe:

Router: 192.168.1.1

PC1: 192.168.1.101
PC2: 192.168.1.102
Printer: 192.168.1.103 (ook geprobeerd op .115)

Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

Ik kijk het binnenkort even na.

[ Voor 35% gewijzigd door HomegrownBGP op 14-01-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Klinkt ook goed (klinkt ook als DHCP gebruik op alle apparaten, dus zal het allemaal wel goed staan).

Trouwens. werkt het op de andere pc wel (die direct op de switch zit). Niet helemaal duidelijk.
Zo ja, die extra firewall misschien deactiveren/deinstalleren.

[ Voor 19% gewijzigd door _H_G_ op 14-01-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Het werkt op geen van de computers, de ene is op de WRT320N aangesloten (geen scanfunctie, wel gewoon printen) de andere zit én via wifi (N) én via kabel aangesloten op de switch waar de printer ook op zit. Zelfde probleem.

Het uitschakelen van de wifi helpt niet, andersom ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdv99
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:02

fdv99

Penguin power

Ik neem aan dat je de software van Brother hebt geïnstalleerd, heb je een groen printer icoon rechts onderin staan? Kan je wel vanaf het werkstation (met de software van Brother, volgens mij de "Scancenter" ofzo) een scan opdracht geven? En als je de firewall tijdelijk helemaal uitschakelt?

Ik heb zelf ook een 540CN en de scan functie werkt zonder problemen (met wel een beetje vergelijkende instellingen qua netwerk), heb wel gemerkt dat als de printer een tijd aan staat ie wel eens vast loopt. Dan ff een keer uit en aan zetten en dan doet ie het weer een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Software is geinstalleerd en werkt prima. Ik kan ook geen opdracht geven via de scancenter. Firewall (eset personal firewall) uitschakelen werkt niet, dit zijn dingen die ik allemaal al geprobeerd heb.

Ook het restarten heb ik regelmatig gedaan, ook om hem zelf een nieuw IP te laten aannemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
HomegrownBGP schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:04:
Software is geinstalleerd en werkt prima. Ik kan ook geen opdracht geven via de scancenter. Firewall (eset personal firewall) uitschakelen werkt niet, dit zijn dingen die ik allemaal al geprobeerd heb.
Uitschakelen is niet hetzelfde als deïnstalleren. Het komt regelmatig voor dat het netwerk component van een uitgeschakelde virusscanner/firewall actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Dan zal ik dat nog eens proberen, al betwijfel ik of het zal werken aangezien het voor het installeren van het nieuwe modem wel gewoon werkte..
Pagina: 1