Windows 7 dual boot: ene systeem ziet ander systeemherstel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met Windows 7 op een SpinPoint. Ik heb een SSD erbij gehangen en daar ook Windows 7 opgezet. Nu startte ik op via de SSD en wilde systeemherstel uitzetten. Ik keek even bij de herstelpunten en zag daar tot mijn stomme verbazing herstelpunten uit het ANDERE systeem... De andere systeemschijf is gewoon zichtbaar (via het systeem op de SSD als G: schijf). Is het normaal dat het OS op de SSD herstelpunten ziet en zelfs die kan herstellen (schijnbaar, want ik heb het natuurlijk net geprobeerd :P ) van het systeem op die andere OS-schijf...?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vervolgvraag alvast: hoe kan ik een schijf totaal onzichtbaar maken voor het systeem? Dus niet onzichtbaar maken via het register zodat mensen 'm niet kunnen zien i.v.m. privacy of zo, maar echt compleet alsof 'ie er niet is.
Ik bedacht me namelijk dat ik de vorige keer dat ik W7 installeerde op de SSD, dat ik toen de andere OS-schijf echt compleet had losgekoppeld: het SSD-systeem zag vervolgens die HD totaal niet, ook toen ik die HD weer had aangesloten. Het HD-systeem zag echter de SSD wél weer...! Ik wil nu eigenlijk dat beide systemen elkaar totaal niet zien, zodat ze elkaar ook niet kunnen beinvloeden. Hoe regel ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Volgens mij had je de partitie van het OS dat je als eerst had geïnstalleerd moeten verbergen voordat je het tweede OS had geïnstalleerd.. je zou het kunnen proberen of het achteraf nog werkt.. maar ben daar niet zeker van.

Kijk eens naar een tool zoals MBRwizard, o.i.d.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, duidelijk, ik ga vanavond W7 opnieuw op de SSD zetten: ik kan het oude OS makkelijk verbergen door die HD los te koppelen (dat werkte de vorige keer), alleen... blijft die SSD dan nog zichtbaar in het oude systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Op dezelfde manier als dat Windows 7 z'n bootpartitie verbergt: gewoon er geen driveletter aan toekennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euh...? Ik wil voordat ik W7 op de SSD zet (met de HD lostgekoppeld) eerst de SSD onzichtbaar maken via het oude systeem op de HD. Want als ik dat pas doe na het installeren van W7 op de SSD, dan ziet de HD 'm alsnog even. Dus... ik moet dan in het oude systeem de drive-letter van de SSD 'weghalen'...? Dus in Schijfbeheer de SSD selecteren en dan wat rommelen met de opties?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Je selecteerd niet de SSD, maar de partitie op de SSD in je 'oude' install. Je kunt vervolgens de driveletter inderdaad gewoon weghalen.
Pagina: 1