[Win7] Bestanden en apparaten niet kunnen verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb de volgende vraag.
Ik heb een paar bestanden over gezet naar mijn externe harde schijf en dat is nu dus klaar.
Nu wil ik die schijf via "hardware veilig verwijderen en media uitwerpen" gaan verwijderen, maar dat lukt niet.
Ik krijg deze mededeling van windows:

Het apparaat is momenteel in gebruik. Sluit programma's en vensters die het apparaat mogelijk gebruiken en probeer het later opnieuw.

Er is dus nu geen venster meer open en volgens mij geen programma meer wat die bestanden gebruikt die ik overgezet heb.
De bestanden die ik overgezet heb waren dvd bestanden.
Heb ook al andere bestanden afgespeeld die niet op die externe drive staan dus de media player van Windows gebruikt ze ook niet meer.

Ik weet niet wat ik over het hoofd zie en ik kan natuurlijk die externe schijf gewoon uitzetten, maar ik heb het zelfde euvel dat wanneer ik filmpjes afspeel op de media player ik ze daarna niet kan weggooien, omdat ik dan de mededeling krijg dat het bestand in gebruik is door een programma.
Zou makkelijk wezen dat dat er bij stond, want dan was ik uit de brand.
Zelf heb ik het vermoeden dat het met de media player van doen heeft, maar ik weet niet wat ik er aan zou moeten doen.
Ik weet dus zeker dat ik wat over het hoofd zie, ik weet enkel niet wat.

Ik draai op windows 7 (64bit) en de externe schijf is een eSATA

Ik hoop dat een van jullie een antwoord weet.
Alvast bedankt.

Grtz, Barroom Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Kijk even in het taakbeheer of windows media player nog loopt nadat je deze afgesloten hebt. Heb je Windows media player zo ingesteld dat hij afgespeelde bestanden automatisch toe moet voegen aan je bibliotheek?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Probeer Unlocker eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
ff titelfix uitgevoerd :+

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet en waaraan je startpost moet voldoen. Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

ps. en je hoeft ook niet ieder topic met Hallo te beginnen en met Grtz/Groeten af te sluiten.

[ Voor 87% gewijzigd door TheVMaster op 13-01-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

@ Rupie: Hoe zou mijn mediaplayer ingesteld moeten staan?

@Rave17: Ik heb Unlocker 1.8.8 geïnstalleerd, maar nog steeds kan ik een bestand wat ik zojuist in media player heb geopend niet weggooien. Het programma werkt ook niet naar behoren en nu heb ik Lockhunter geïnstalleerd en die zit gewoon onder m'n rechtermuisknop en vraagt welk programma deze folder locked. Hiermee is het wel gelukt om het bestand te unlocken en te verwijderen.
Het is dus inderdaad wmplayer.exe die deze map vasthoudt.

@TheVMaster: Ik ben wel degelijk bezig geweest om het voor elkaar te krijgen hoor, maar als ik er niet uitkom dan kan ik hier toch gewoon een topic plaatsen?
Ik kan zelf wel dingen in Windows veranderen hoor, maar wel tot een zeker level. Als ik niet meer weet wat ik doe, dan is het "tot hier en niet verder" en ga ik om hulp vragen. Ik ken m'n beperkingen en schaam me er niet voor toe te geven dat ik soms een hork ben als het op computers aankomt en hier zijn nu eenmaal veel mensen die net wat meer in ééntjes en nulletjes denken dan mij.
Wat het hallo en grtz/groeten betreft, dat is gewoon beleefdheid en respect naar een ander toe. Zouden eigenlijk meer mensen moeten doen.

Grtz, Barroom Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:20:
Hallo,

@ Rupie: Hoe zou mijn mediaplayer ingesteld moeten staan?

@Rave17: Ik heb Unlocker 1.8.8 geïnstalleerd, maar nog steeds kan ik een bestand wat ik zojuist in media player heb geopend niet weggooien. Het programma werkt ook niet naar behoren en nu heb ik Lockhunter geïnstalleerd en die zit gewoon onder m'n rechtermuisknop en vraagt welk programma deze folder locked. Hiermee is het wel gelukt om het bestand te unlocken en te verwijderen.
Het is dus inderdaad wmplayer.exe die deze map vasthoudt.

@TheVMaster: Ik ben wel degelijk bezig geweest om het voor elkaar te krijgen hoor, maar als ik er niet uitkom dan kan ik hier toch gewoon een topic plaatsen?
Ik kan zelf wel dingen in Windows veranderen hoor, maar wel tot een zeker level. Als ik niet meer weet wat ik doe, dan is het "tot hier en niet verder" en ga ik om hulp vragen. Ik ken m'n beperkingen en schaam me er niet voor toe te geven dat ik soms een hork ben als het op computers aankomt en hier zijn nu eenmaal veel mensen die net wat meer in ééntjes en nulletjes denken dan mij.
Wat het hallo en grtz/groeten betreft, dat is gewoon beleefdheid en respect naar een ander toe. Zouden eigenlijk meer mensen moeten doen.

Grtz, Barroom Hero
Unlocker noemde ik ook alleen om je te wijzen op het bestaan van zulk soort programma's. Mooi dat het is gelukt met een ander soortgelijk programma :)
Pagina: 1