[WIN7] Alle bestanden krijgen een 12h timestamp ipv 24h

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 19:30
Ik heb de Engelse Windows 7 Pro. Timezone en tijdsinstellingen in control panel staan op het 24 uurs formaat ingesteld. Ook de klok op de startbalk staat op het 24 uurs formaat...

Nu viel mij echter op dat al mijn bestanden in alle windows en op alle partities een Tijdsaanduiding in het 12 uurs formaat hebben gekregen. Daarbij staat er geen AM/PM dus elk tijdstip komt 2x per dag voor. Ik vraag mij nu af of mijn automatisch synch programma hier juist mee overweg gaat dus ik wil het liefst alle datum/tijd info in het 24 uurs formaat hebben. Echter kan ik nergens vinden waar je dit instelt, omdat de settings in het control panel dus wel goed staan.

Iemand al iets soortgelijks gezien en een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:47
Misschien dat je even de moeite kunt nemen om zelf aan te geven wat je zelf allemaal hebt geprobeerd en welke sync software je gebruikt.

Overigens pas ik de topictitel ook ff aan......'k mis nl. een windows versie in de titel

ps. Je kunt je startpost overigens gewoon bijwerken/aanvullen d.m.v. de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop. Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet en waaraan je startpost moet voldoen.

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 12-01-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Niet echt een klacht waarvan je kunt zeggen wat je allemaal al hebt gedaan, maar goed: Ik heb gegoogled; heb op Microsoft support gezocht en in control panel gekeken of ik een setting over het hoofd heb gezien... Maar helaas heb ik niet kunnen achterhalen waarom een deel van Windows 7 gewoon de ons bekende 24 uurs tijd toont en een deel (alleen explorer?) op een 12 uurs systeem... Windows is up to date en het is een officiele versie; geen RC of zo... Veel meer kan ik er echt niet over zeggen dus ik hoop dat iemand de klacht herkent en een oplossing heeft.

Het gaat me overigens niet zozeer om de synch software (super flexible file synch). Ik wil het probleem oplossen zodat ik voorkom dat er mogelijk oudere files worden gesynched a.g.v. een verkeerde timestamp...

[ Voor 15% gewijzigd door Koelie73 op 13-01-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Dankzij een goede tip van een medewerker van MyCom de oplossing kunnen vinden:

Control Panel / Date & Time.
Dan "Change Date & Time" en "Change Calendar Settings"
Dan naar Tabblad "Time" en ervoor zorgen dat de instelling voor uren een hoofdletter "H" is...
Was bij mij blijkbaar op een of andere manier een kleine h geworden...

Ondanks dat Win 7 naar mijn idee een stuk logischer in elkaar zit was dit toch weer een instelling die een paar niveaus diep verstopt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:47
Koelie73 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:00:
Niet echt een klacht waarvan je kunt zeggen wat je allemaal al hebt gedaan, maar goed: Ik heb gegoogled; heb op Microsoft support gezocht en in control panel gekeken of ik een setting over het hoofd heb gezien... Maar helaas heb ik niet kunnen achterhalen waarom een deel van Windows 7 gewoon de ons bekende 24 uurs tijd toont en een deel (alleen explorer?) op een 12 uurs systeem... Windows is up to date en het is een officiele versie; geen RC of zo... Veel meer kan ik er echt niet over zeggen dus ik hoop dat iemand de klacht herkent en een oplossing heeft.

Het gaat me overigens niet zozeer om de synch software (super flexible file synch). Ik wil het probleem oplossen zodat ik voorkom dat er mogelijk oudere files worden gesynched a.g.v. een verkeerde timestamp...
Dat laatste zal zowieso niet gebeuren aangezien Windows natuurlijk onder water met 1 timestamp werkt. Het zou wat zijn als ik ineens de timezone zou veranderen dat ineens andere aanmaakdatums zouden krijgen ofzo...