Heb de laatste tijd een raar probleempje met een Corsair CMPSU-400W (linkje) voeding.
Op onregelmatige tijdstippen valt de pc waarin deze zit gewoon uit en reboot vervolgens.
Temps gemonitored en deze blijven netjes binnen de perken (CPU-temp idle rond de 36°)
Gisteren een andere voeding geprobeerd (Antec EarthWatts 380W) en vandaag is de pc niet meer uitgevallen of herstart. Probleem ligt dus blijkbaar bij de voeding...
Vandaar de voltmeter even boven gehaald en uitgemeten en wat blijkt:
12V lijn en 5V lijn beide stabiel (12,21V en 5,12V), gemeten vanaf een molex-stekker
Kan het probleem nog op een andere manier zich manifesteren?
Zo ja, hoe kan ik dit dan uitmeten met de voltmeter?
Kwestie dat wanneer ik de voeding in RMA stuur en de winkelier deze uitmeet hij 9/10 zal zeggen dat er geen probleem is met de voeding....
Ter info de systeemspecs
Athlon II X4 620 AM3
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
GeiL DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit
Samsung HD502HJ 500 GB
Samsung SH-S223C DVD-RW
1x standaard 80mm fan
Op onregelmatige tijdstippen valt de pc waarin deze zit gewoon uit en reboot vervolgens.
Temps gemonitored en deze blijven netjes binnen de perken (CPU-temp idle rond de 36°)
Gisteren een andere voeding geprobeerd (Antec EarthWatts 380W) en vandaag is de pc niet meer uitgevallen of herstart. Probleem ligt dus blijkbaar bij de voeding...
Vandaar de voltmeter even boven gehaald en uitgemeten en wat blijkt:
12V lijn en 5V lijn beide stabiel (12,21V en 5,12V), gemeten vanaf een molex-stekker
Kan het probleem nog op een andere manier zich manifesteren?
Zo ja, hoe kan ik dit dan uitmeten met de voltmeter?
Kwestie dat wanneer ik de voeding in RMA stuur en de winkelier deze uitmeet hij 9/10 zal zeggen dat er geen probleem is met de voeding....
Ter info de systeemspecs
Athlon II X4 620 AM3
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
GeiL DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit
Samsung HD502HJ 500 GB
Samsung SH-S223C DVD-RW
1x standaard 80mm fan