Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik ben al geruime tijd bezig om een vpn verbinding op te zetten op vanuit thuis op mijn zakelijke computer te kunnen inloggen. Wanneer ik probeer in te loggen krijg ik een 800 fout.
De situatie ziet er als volgt uit:

Zakelijke computer, VPN Host:
netwerk ip adres: 192.168.1.71
Ip adres router: 192.168.1.254
Router: speedtouch 546i, software versie 6.1.0.5
Extern ip adres: bekend

Deze zakelijke computer zit op het netwerk met meerdere computers. De zakelijke computer zit aangesloten op een linksys slm2008 (ik heb totaal ongeveer 8 aansluitingen nodig) vanuit de linksys loopt een netwerkkabel naar de speedtouch 546i adsl modem/router (4 poorts).

In windows vista heb ik de wizard VPN verbinding opzetten gevolgd. Ik heb een gebruiker(client) aangemaakt met een wachtwoord. Verder heb ik 3 netwerkonderdelen geinstalleerd:
- Internet protocol versie 4
- Bestands-en printerdeling
- Qos pakket planner
Bij het internet protocol versie 4 heb ik het volgende aangegeven:
- bellers toegang tot LAN geven (aangevinkt)
- Automatisch ip-adressen toewijzen via DHCP(aangevinkt)
- Bellende computer kan eigen Ip-adressen bepalen (NIET aangevinkt)

In de router heb ik mijn poort 1723 geforward naar het zakelijk ip adres (192.168.1.71), ik heb via "www.canyouseeme.org"gecheckt of dat de poort daadwerkelijk openstaat, en deze staat inderdaad open.
Daarna heb ik geprobeerd het GRE 47 protocol via Telnet"ip adres router" te installeren. Maar bij alles wat ik probeer te installeren geeft hij aan "unknown command". Ik heb de command prompt al opgestart als administartor maar ook dit helpt niet.
Iemand enig idee hoe dit komt??

VPN client
ingesteld via VPN verbinding opzetten.
Extern ip adres gebruikt om in te bellen, gebruiker en password zoals ingesteld bij de host.

Op dit moment weet ik eigenlijk niet meer wat ik kan doen, wat mij opvalt is dat de meeste mensen met een speedtouch model 10.0.?.? ip adressen hebben en bij mij begint met 192. kan dit zijn vanwege de linksys switch/hub, gooit deze roet in het eten?

Alvast bedankt!!