Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
hallo

ik wil gaarg een nieuwe cpu en moederbord en erk geheugen.
moederbord: Asus Crosshair II Formula
prosesor: AMD Phenom II X3 720 Black Edition
Geheugen: 2x 2GB Corsair DDRII PC-6400 XMS2

alleen kan de plaatzelijke pc boer de cpu niet leeveren.

wel de AMD Phenom II X2 550 Black Edition
en de AMD Phenom II X4 940 Black Edition

wat is beter om te gamen een trippel of een quad.
want anders moet ik bij azerty bestelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22
AMD Phenom's ondersteunen geen tripple channel geheugen. Alleen de Intel core i7 op socket 1366 kunnen dat. Quad channel bestaat ook niet, of alleszins niet onder die naam.
Je kan 4 latjes kopen, maar dan draai je 2 keer dual channel. En of dat nu echt merkbare prestatieverbetering geeft dat betwijfel ik ten zeerste.
Dus gewoon bij 2x2GB houden. :)

@hieronder: inderdaad :$

[ Voor 4% gewijzigd door Malantur op 12-01-2010 19:13 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Een quadcore kan meer werk tegerlijker tijd doen tegen over de triple core. In single threaded applicaties maakt dit niet uit(indien zelfde kloksnelheid). Maar goed aangezien games en noem maar op nu toch meer multithreaded worden zal een quadcore beter presteren.. Zeker als je crossfire/sli wil draaien.

@boven mij: Hij bedoelt triple core of quad core ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Xenomorphh op 12-01-2010 19:08 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Malantur schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:07:
AMD Phenom's ondersteunen geen tripple channel geheugen. Alleen de Intel core i7 op socket 1366 kunnen dat. Quad channel bestaat ook niet, of alleszins niet onder die naam.
Je kan 4 latjes kopen, maar dan draai je 2 keer dual channel. En of dat nu echt merkbare prestatieverbetering geeft dat betwijfel ik ten zeerste.
DUs gewoon bij 2x2GB houden. :)
ik heb het neit over het geheugen maar maar over de cpu.
Xenomorphh schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:07:
Een quadcore kan meer werk tegerlijker tijd doen tegen over de triple core. In single threaded applicaties maakt dit niet uit(indien zelfde kloksnelheid). Maar goed aangezien games en noem maar op nu toch meer multithreaded worden zal een quadcore beter presteren.. Zeker als je crossfire/sli wil draaien.

@boven mij: Hij bedoelt triple core of quad core ;)
ja maar alle gamers zeggen die ik ken dat quad traag word als ze veel bewerkingen moeten doen.
omdat ze dan niet alles goed trug kunnen sturen.

[ Voor 37% gewijzigd door SkullboyNL op 12-01-2010 19:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

skullboy1994 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:12:

ja maar alle gamers zeggen die ik ken dat quad traag word als ze veel bewerkingen moeten doen.
Bron graag? Hier heb ik nog nooit van gehoord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-07 19:30
ga je alleen gta4 spelen is een quad wel aan te bevelen.
hangt een beetje van de spellen af die je speelt wat beter is, al is het wel veiliger om voor 4 cores te gaan denk ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

skullboy1994 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:12:
[...]

ik heb het neit over het geheugen maar maar over de cpu.

[...]

Nee dat is niet zo.. Een quadcore op dezelfde architectuur gebasseerd als die triple core op dezelfde kloksnelheid is 9 van de 10 keer sneller..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Goofy1978 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:15:
ga je alleen gta4 spelen is een quad wel aan te bevelen.
hangt een beetje van de spellen af die je speelt wat beter is, al is het wel veiliger om voor 4 cores te gaan denk ik zelf.
ik speel al wel veel gta4 en dat zoort spellen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22
Dat laatste lijkt me inderdaad pure onzin. Die tripple core heeft net zelfde ontwerp als die quad core, maar de laatste heeft een core meer en een hogere kloksnelheid. Wat wel zou kunnen (maar ik betwijfel het) is dat hij de HyperTransport volledig dicht trekt, maar aangezien de tripple core met net zelfde bus werkt heeft hij dus in dat geval ook last van dezelfde limitatie (bottleneck).

GTA4 kan 3 cores benutten, dus met een tripple core kom je ook toe. (Hoewel dat de achtergrond programma's in het geval van de quad wel op de 4e core kunnen draaien..)

[ Voor 17% gewijzigd door Malantur op 12-01-2010 19:21 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Malantur schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:19:
Dat laatste lijkt me inderdaad pure onzin. Die tripple core heeft net zelfde ontwerp als die quad core, maar de laatste heeft een core meer en een hogere kloksnelheid. Wat wel zou kunnen (maar ik betwijfel het) is dat hij de HyperTransport volledig dicht trekt, maar aangezien de tripple core met net zelfde bus werkt heeft hij dus in dat geval ook last van dezelfde limitatie (bottleneck).
o oke
Malantur schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:19:

GTA4 kan 3 cores benutten, dus met een tripple core kom je ook toe. (Hoewel dat de achtergrond programma's in het geval van de quad wel op de 4e core kunnen draaien..)
ik draai nu ook al gta 4 en af entoe ook nog is media player op de achtergrond met een dual core 2.2

[ Voor 43% gewijzigd door SkullboyNL op 12-01-2010 19:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, pak er eens wat benchmarkjes bij en kijk hoe de cpu's het doen in verschilllende games.

Omdat we verwachten dat je zelf de moeite neemt om hiermee aan de slag te gaan gaat dit topic in elk geval op slot, want uit je topicstart blijkt niet dat je zelf echt moeite hebt gedaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.