Geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Karakur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09-2021
Hallo, ik heb een probleem met mijn geluid, zowel de boxen als een headset geven constant een ruisend geluid. Als ik een site open en ik scroll naar beneden dan hoor ik dat in de vorm van een harder ruisend geluid, heel vreemd :( . Ik denk dat het iets met de geluidskaart is. Het moederbord dat ik heb is een Asus P5K-E/WIFI-AP met onboard geluid.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

alvast bedankt

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35

mvz

muziek verslaafde

Is je apparatuur geaard ?

Ik had dit onlangs ook, alles zat op 1 stekkerdoos, dus de computer ook.
constant ruis en storing, ook met een xfi fatal1ty en studiomonitorspeakers.

daarna de speakers op een geaarde doos geplugd ( met de pc en alles er nog steeds bij ) maar probleem bleef.

Kort daarna de speakers op een eigen deticated stopcontact gezet ( ook geaard ) waarna het probleem over was.

Mischien is het bij jou hetzelfde :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geluidsproblemen mogen in Audio en HiFi

> AUD

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Och, met onboard geluidskaarten komt dat nou eenmaal erg vaak voor. Vooral dat gekrijs als je scrolt. Die dingen zitten middenin alle omgelegen circuits, zijn niet afgeschermd en hebben meestal gewoon erg slechte specs.

De oplossing? Dedicated geluidskaart kopen. Een Auzentech x-fi ofzo. Gewone geluidskaarten zijn ontworpen om geen (of ontzettend weinig) ruis te hebben, geen last te hebben van omliggende componenten en acties die je uitvoert op de pc. Tevens is de algehele geluidskwaliteit en softwareondersteunig vele malen beter dan die van onboard kaartjes.

Mocht je interesse hebben, heb ik nog een Creative X-Fi Elite Pro 7.1 (paradepaardje van Creative) liggen, PCI, volledig compleet.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou nog eens proberen om al je line in enzo te dempen in Windos. Bij mij was het meestal mn mic of line in die voor de problemen zorgde...

• Karakur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09-2021
Bedankt voor jullie reacties,

Mijn computer is inderdaad ook aangesloten op een geaarde stekkerbos. en deze aansluiting gaat weer naar een niet geaarde stopcontact, dus dat zou t probleem kunnen zijn.

@Boxman hoeveel wil je voor de geluidskaart hebben?

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Karakur schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:02:
@Boxman hoeveel wil je voor de geluidskaart hebben?
Zie DM

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Pagina: 1