[Win7] ongewoon hoog processorgebruik*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Hallo,

Sinds een paar weken is mijn laptop (acer aspire 8930G) ongelofelijk traag aan het worden.
Het hardeschijf lampje knippert constant en ik hoor de hdd ook de hele tijd kraken. Ik dacht aan een virus en heb daarvoor AVG gedownload (de gratis versie) en die de computer laten scannen, helemaal niets gevonden.

Ik heb ook gekeken naar de broncontrole en daar zie ik het volgende:

http://www.plaatjesupload.../01/12/1263301147-940.png

het process rundll32.exe gebruikt enorm veel processorkracht. Ik durf dit proces niet te beëindigen, maar als ik bij de taskmanager kijk, zie ik het proces 2 keer staan. 1 keer met beschrijving (Windows-Hostproces (Rundll32)) en die verbruikt helemaal niets en 1 keer zonder beschrijving en dat is ook degene die enorm veel verbruikt. Wil ik meer info opvragen van de processen, dan kan dat bij degene met beschrijving probleemloos en bij de andere gebeurd er helemaal niets.

op de printscreen is het verbruik relatief laag, meestal zit hij op 90-100% terwijl ik alleen maar firefox open heb staan met een 4 tal pagina's en af en toe iTunes erbij of een paar verkennerschermen.

ik heb onlangs geupdate van windows vista home premium naar windows 7 ultimate, beide 32bit.
Zelf heb ik al gezocht op google en gevonden dat het misschien met automatische updates te maken heeft, maar ik heb dat al uitgezet en dat heeft niets geholpen.
hopelijk heb ik zo voldoende info gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 00:52

Brantje

De post is daar >>

Al een anti-virus anti-spyware scan gedaan?
Owja: Download even Process Explorer, dan kan precies zien wát er zoveel gebruikt.
Want Rundll32 wil nog wel eens wat Sub-processen hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Brantje op 12-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
ik heb het programma gedownload en daar staan geen sub-processen bij rundll.exe. ik denk dat het een virus is ofzo maar ik kan het niet beëindigen want dan zegt hij dat ik niet genoeg rechten heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Process Monitor/Process explorer zijn dan ook tools die je met Administrative rechten moet starten wil je er echt wat mee kunnen doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je eventjes je view aanpassen, dan zie je precies WAT wat doet:

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/2559/aanpassen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
http://www.plaatjesupload...0/01/14/1263476245-10.png

zie hier de laatste printscreen met de commandline ook aangevinkt. Ik vind het zo ongeofelijk raar, maar om nou gewoon sommige processen te stoppen? dat lijkt me ook niet zo verstandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 21:42
Nou, het kan zeker geen kwaad om het eens te proberen, een procesje afschieten. In het allerergste geval hangt je PC volledig, en moet ie aan-uit. Soit.

De NVSVC.DLL in je eerste regel doet mij overigens denken aan nVidia drivers. Zou kunnen duiden op een probleem met videodrivers. Een keertje de nieuwste versie installeren is dan een voor de hand liggende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk ook dat er iets niet helemaal lekker zit met je NVidia drivers, misschien nieuwe versie proberen?

http://www.file.net/process/nvsvc.dll.html

Die DLL heeft met het updaten van je drivers te maken maar is niet noodzakelijk, je zou het dus kunnen proberen te killen. Anders kan het ook nog iets ernstigers zijn:

(Komt uit die link hierboven)
Important: Some malware camouflage themselves as nvsvc.dll, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the nvsvc.dll process on your pc whether it is pest. We recommend Security Task Manager for verifying your computer's security. It is one of the Top Download Picks of 2005 of The Washington Post and PC World.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:10

ResuCigam

BOFH

Misschien sowieso eens opruimen, 118 processen en 64K ingangen (handles) is best veel...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
er zat bij de laatste update van windows een update van m'n grafische kaart. wellicht is dit fout gegaan? ik moet hiervoor nog wel opnieuw opstarten, dat zal ik maar eens gaan doen, kijken wat er gebeurd.

ik heb ook maar eens even opgeruimt met functie: "schijfruimte vrijmaken door onnodige bestanden te verwijderen", dit helpt wel een beetje denk ik...

[ Voor 27% gewijzigd door Mathieuh op 14-01-2010 17:46 ]

Pagina: 1