Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Hey,

ik heb hier thuis 2 pc's met Windows XP en ik zou die graag eens upgraden naar Windows 7 omdat ik er tevreden over ben op mijn laptop. Over de komst van een family pack in het nederlands is niets bekend, dus daar ga ik al niet op rekenen. Moet ik nu voor elke pc apart een upgrade versie kopen of zijn er makkelijke manieren om beide pc's te activeren met een upgrade/retail? Ik lees veel over OEM's en activatie via telefoon zodat het toch lukt, maar het is mij niet volledig duidelijk. Ik wil niet met een retail versie staan en die niet geactiveerd krijgen op mijn 2de pc.

Mijn vraag is dus niet: "wat zegt MS erover?", maar eerder: "wat is de goedkoopste manier?"

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01
Downloaden. Maar even serieus, ben je student en/of leraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mocht je aan een onderwijsinstelling verbonden zijn dan kan je een licentie via surfspot aanschaffen. Sommige universiteiten (zoals de TU Delft) hebben ook een deal met Microsoft, waar je gewoon gratis de laatste besturingssystemen kan downloaden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan op de site van windows 7 de enterprise downloaden.
90 dagen beschikbaar plus een rearm van 2x 30 dagen

http://technet.microsoft....en-us).aspx?ITPID=wtcfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk zou de goedkoopste manier zijn om tweemaal Win7 NL OEM te kopen (á €80,- per stuk). Het nadeel is dan wel dat je het niet mee kan nemen naar een volgende computer, ze 'horen' dan bij de computer.

Of alsnog een Family Pack Pack (á €120,-), dan heb je retail-upgrades (welke je dus wel mee kan nemen naar volgende computers). Met Vistalizator kan je er dan een NL languagepack overheen gooien.
Je houdt alleen dan wel nog 1 upgrade-licentie over.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 12-01-2010 16:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Ik ben een student uit België, zo ben ik gratis aan Windows 7 op mijn laptop geraakt. Helaas kan ik zo maar aan 1 key geraken. (via www.ma3d.com en dan een abonnee op MSDNAA) Ik denk niet dat ik aan nog 2 keys kan geraken via die weg.

Die enterprise download ben ik niet zoveel mee, aangezien die verloopt. De family pack is in het engels inderdaad, maar werkt zo'n vistalizator dan wel deftig? Ik heb iemand gelezen die dit geprobeerd had met windows vista en nog half in het duits bezig was. Mijn vader zou nogal ogen trekken moest half zijn pc in het engels staan. ;)

2 OEM's is dus denk ik de beste, waar haal je die? Want voor zover ik weet is het niet de bedoeling dat die verkocht worden, of ben ik mis? Iig heb ik hier in België nog nooit een shop weten adverteren met OEM licenties. Dat ze vast hangen aan die pc's maakt niet uit, want de volgende pc zal toch met windows 7 (of eerder een al nieuwere versie) voorgeinstalleerd komen en een nieuwe licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Met de key van het family pack mag je ook gewoon Nederlands installeren, dat is geen punt (met een Nederlands OEM medium de Vista32 vervangen door een W7-64), key van het family pack er in, en hij activeerde. Licentietechnisch 100% legaal (van Vista 32 naar W7-64 = net zo goed een re-install als bij XP), en mijn ouders 'lekker' Nederlands.

Het enige wat je dan nodig hebt (als je het family pack koopt), is een Nederlands medium. En als je maar in gedachten houd dat het gaat om de key, en niet zo zeer om het medium, dan kun je daar lekker creatief mee zijn. Overigens: volgens mij zijn alle DVD's identiek (op de taal en bit-versie na), dwz: alle edities staan er op. Bij vista kon je tenminste zonder een key in te voeren zowel basic als ultimate installeren (en alles er tussen in), daar zijn ze niet vanaf gestapt voor zover ik weet.

[ Voor 42% gewijzigd door Umbrah op 12-01-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Dan is inderdaad het enige probleem dat nederlands medium. Ik heb de professional hier liggen die ik gedownload heb van ma3d, dus in theorie zou ik home premium ermee moeten kunnen installeren?
Een versie van een home premium cd vind ik niet direct terug op google, tenzij natuurlijk illegale torrent versies, maar daar waag ik me niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Via MA3D kan je overigens bij mijn weten meerdere licenties aanvragen. Mail ze en je krijgt een nieuwe key. Het is wel de bedoeling dat de pc's waarop je ze installeert in jouw bezit zijn. Je mag het niet voor een familielid gebruiken, behalve wanneer het bijvoorbeeld je "thuis pc" is die je met meerdere mensen deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Even ter informatie, als je geen student meer bent, wordt dit dan effectief gecontroleerd en verlopen die licenties of blijven die "eeuwig" geldig? Anders installeer ik gewoon windows 7 professional op die pc's, aangezien ik die ook gebruik naast mijn laptop. Ik wil gewoon niet dat 3 pc's na mijn studies geen geldige windows meer staan hebben, enkel mijn laptop kan ik nog mee leven want die zal tegen dan waarschijnlijk toch al een opvolger hebben ;)

[ Voor 54% gewijzigd door illewoare op 12-01-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Als je het product drie jaar hebt gebruikt, en drie jaar toegang hebt gehad tot ma3d dan zal je de licentie eeuwig mogen gebruiken. Er wordt overigens niet actief op gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Ik zal eens een mailtje sturen naar ma3d om te vragen of ik een extra licentie kan krijgen.
Stel dat dit niet lukt of gewoon uit interesse, hoe en waar koop je een OEM licentie? Ik vond deze site: http://www.licentie.be/win7nl-pro-32-oem.html maar ik denk dat die niet echt voor de gewone consument bedoeld is ;) Ik zie mij nl. nog niet binnenlopen in bv. de Fnac en daar vragen achter een OEM-licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
hoezo kun je een 32bits versie van vista niet upgraden naar een 64 bits windows 7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Licentietechnisch kun je upgraden, fysiek niet, je dient een 'verse' installatie te doen, indien je die op een al bestaande & geïnstalleerde partitie uitvoert krijg je wel een mooie windows.old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
illewoare schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:53:
Ik ben een student uit België, zo ben ik gratis aan Windows 7 op mijn laptop geraakt. Helaas kan ik zo maar aan 1 key geraken. (via www.ma3d.com en dan een abonnee op MSDNAA) Ik denk niet dat ik aan nog 2 keys kan geraken via die weg.

Die enterprise download ben ik niet zoveel mee, aangezien die verloopt. De family pack is in het engels inderdaad, maar werkt zo'n vistalizator dan wel deftig? Ik heb iemand gelezen die dit geprobeerd had met windows vista en nog half in het duits bezig was. Mijn vader zou nogal ogen trekken moest half zijn pc in het engels staan. ;)

2 OEM's is dus denk ik de beste, waar haal je die? Want voor zover ik weet is het niet de bedoeling dat die verkocht worden, of ben ik mis? Iig heb ik hier in België nog nooit een shop weten adverteren met OEM licenties. Dat ze vast hangen aan die pc's maakt niet uit, want de volgende pc zal toch met windows 7 (of eerder een al nieuwere versie) voorgeinstalleerd komen en een nieuwe licentie.
Eh..je beschikt toch al over een Nederlandse dvd met Windows 7 erop? Ik zeg een Familiy Pack halen en dan voor de installatie de Nederlandse dvd gebruiken (die je dus al hebt) met de key van het Family Pack....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
@TheVMaster: ja, maar ik heb Windows 7 Professional en die keys zijn voor Windows 7 Home Premium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat is dan ook bij uitstek een variant waar je een Family Pack bij zou verwachten, nietwaar? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:47
De legale weg is duur, zeker als je Pro's wilt. Wat goedkoper, maar niet legaal, is via medestudenten aan keys komen, heeft een vriend van mij gedaan voor 4 pc's, en nou zegt die doodleuk dat die 4x 7 heeft gekocht... |:( :)

Maar waarom wil je eigenlijk 7, je hebt het al op je lappie, xp voldoet toch wel, ik weet niet wat 7 zoveel beter heeft dan Xp, zeker voor oudere pc's. Zelf heb ik ook 7 gekocht op mijn hoofdpc, maar op de oudere laat ik lekker Xp staan, doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Heh, ik zou inderdaad kunnen een paar mensen een key doen aanvragen en dan zo installeren. Hoeft geen pro te zijn hoor, das helaas het enige dat ik kon krijgen via ma3d.

Ik mis de langdurige stabiliteit die ik had bij Vista (voor 7 op mijn laptop) als ik op een XP bakje zit. XP werkt vlot in't begin, maar na een tijdje beginnen die toch ergerlijk traag te worden en om nu elke keer de boel opnieuw te installeren + 9 jaar updates... ;) Plus XP is 9 jaar oud, maar die pc's niet en kunnen zeker goed Aero aan. Waarom dan niet eens de groenblauwe taakbalk (hoe dat ooit mooi kon zijn...) inruilen voor iets mooier, nieuwer? Tis gewoon geen 2 * 120 euro waard, maar als't goedkoper kan :)

[ Voor 6% gewijzigd door illewoare op 12-01-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat je kan doen is ook andere talen MSDN keys aanvragen, die werken dan ook op NL/Engelse versies, of 64-32 bits keys. Zo kan ik teminste ongeveer 20 legale keys krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
illewoare schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:00:
Heh, ik zou inderdaad kunnen een paar mensen een key doen aanvragen en dan zo installeren. Hoeft geen pro te zijn hoor, das helaas het enige dat ik kon krijgen via ma3d.

Ik mis de langdurige stabiliteit die ik had bij Vista (voor 7 op mijn laptop) als ik op een XP bakje zit. XP werkt vlot in't begin, maar na een tijdje beginnen die toch ergerlijk traag te worden en om nu elke keer de boel opnieuw te installeren + 9 jaar updates... ;) Plus XP is 9 jaar oud, maar die pc's niet en kunnen zeker goed Aero aan. Waarom dan niet eens de groenblauwe taakbalk (hoe dat ooit mooi kon zijn...) inruilen voor iets mooier, nieuwer? Tis gewoon geen 2 * 120 euro waard, maar als't goedkoper kan :)
Family Pack is 1*€120 :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:47
Ok, je pc's kunnen het aan (zullen wel niet veel ouder dan 3 jaar zijn), en je wilt de mooiigheid van 7. Ik snap dat, ik snap dat zelfs heel goed, maar het blijft Microsoft die er een fors bedrag voor vraagt, daar verander je niks aan. Vroeger liet ik me daar ook niet door tegenhouden, en leechte gewoon een CD, nu sta ik daar wat anders in.

Als het linux betrof draai je uiteraard de laatste versie, maar Ms heeft geen boodschap aan gratis. Mijn advies: je bent student en hebt weinig geld en wilt toch die fancy stuff, tja dan toch maar semi-legaal via je studentencircuit.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 12-01-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
@Anandus: Klopt, maar dan heb ik nog steeds geen disc voor home premium nl, enkel een home premium family pack disk engels en professional nl :P Ik had't op de retail upgrades vor home premium nl.

Het geniale plan van een aantal mensen te laten registreren en een key aan te vragen klinkt niet slecht, dan heb ik direct 3 gratis Windows 7 Professionals, das al heel wat minder dan 120 euro :) Het is inderdaad niet helemaal legaal, maar goed. Ik heb thuis 3.11, 95, 98, ME, XP upgrade, een hoop XP OEMs en een vista OEM bij mn laptop, dus ze kunnen niet klagen ;)

Tijd dat Linux helemaal klaar wordt voor de desktop world, dan was deze topic helemaal niet nodig, maar daar zijn we nog niet aan toe. Nu, dat is een hele andere discussie!

Bedankt voor de respons alleszins!

[ Voor 35% gewijzigd door illewoare op 12-01-2010 22:21 ]

Pagina: 1