Archiefmap Windows Live verplaatsen naar netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15
Na een tijdje aan het prutsen te zijn geweest, en het nog steeds niet voor elkaar te hebben, post ik m'n vraag maar hier. Heb sinds kort Windows 7 en gebruik nu ook Windows Live voor m'n pop-mail en hotmail.

Nu wil ik de archiefmap van Windows Live verplaatsen naar een netwerkschijf (deze valt in de backup cyclus). Ik krijg het echter niet voor elkaar. Heb het volgende geprobeerd.
- in Windows Live via Extra-Opties-Geavanceerd-Archiefmap de archiefmap naar een map op de netwerkschijf laten verwijzen. Lukt niet, de OK knop blijft grijs.
- de huidige archiefmap naar de netwerkschijf gekopieerd en wederom de archiefmap geprobeerd in te stellen. OK knop blijft weer grijs.

Ik kan wel mappen op de schijf in m'n pc kiezen. Elke andere map/schijf welke ik over het netwerk moet benaderen kan ik niet instellen. M'n netwerk bestaat uit m'n PC en een Synology DS-209 waar de bewuste netwerkschijf in zit, beide verbonden middels een switch.

Wie-o-wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ...

Ik zou men mail ook graag verplaatsen naar ergens op het netwerk maar tot op heden ben ik ook nog geen oplossing tegengekomen! Ook op andere fora kom je het probleem regematig tegen maar zonder oplossing, misschien dat er wel ergens een tweak voor bestaat maar dan zal je het zelf moeten uitvinden :P

Wat ze op andere fora vaak als alternatief geven is Thunderbird gebruiken, maar dat vind ik zelf geen optie, ik ben perfect tevreden over de integratie met Hotmail in WLM & Gmail gebruik ik alleen online ...

Het zal dus kiezen worden of een andere structuur bedenken voor je backups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17

Matis

Rubber Rocket

Je zult je Environment Variables van Windows 7 aan moeten passen.

Wikipedia: Environment variable

Edit; Lees anders dit ook een keertje.

[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 12-01-2010 17:09 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha Matis heeft een mogelijke oplossing voor mij & Niek_

Het is dus wel op eigen risico :P
Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/screenshot_2010-01-12_17-22-45.png

edit; ik hou het voorlopig nog even bij annuleren, eerst eens testen in een Virtuele Omgeving

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Matis: Bedankt voor deze tip. Erg duidelijke uitleg ook in de links, mooi makkelijk.
KimG, als je het een keertje getest hebt, zou je dan in dit topic willen reageren? Is het gelijk duidelijk of het werkt en wat de voor-/nadelen zijn. Alvast bedankt. Tot die tijd ga ik eerst eens zoeken naar de mogelijke nadelen. Geen zin om m'n mail kwijt te raken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nadeel is dat je mailstore corrupt kan raken. En dan ben je mail kwijt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Kan je dit misschien toelichten? Waardoor zou dit corrupt kunnen raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik je fantasie eens? :) iets met netwerkkabeltjes en zo ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1