HP laptop scherm knippert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Topicstarter
Ola, ik heb een HP 6730 laptop staan welke net 5 maanden buiten de garantie is. Het probleem bij het beestje is dat deze knippert zodra windows gestart is. scherm gaat +/- 1 mili sec uit en daarna weer aan. dit soms tig keer achter elkaar. Til je de laptop op dan wordt het alleen maar erger.

Dus ik het frontje der af en alles nagekeken als alle kabels nog goed zaten en dat zaten ze. naar mijn idee een klein los contact vast gemaakt en alles getest. Het werkte weer . Het knipperde nog wel, maar veeel minder. Dus frontje der weer op en tadaa het knipperen begon weer. Frontje los en het is weer *iets* minder.. frontje der op en het lijkt wel een stroboscoop.

het lijkt er trouwens wel op dat als de laptop meer dan 2 uur aanstaat het knipperen minder word tot zelfs helemaal stopt.

iemand tips waar ik nog naar zou kunnen kijken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat los contact zit daar iets van isolatie rond? Kan er ergens iets kortsluiting geven?

Wat ik ook al eens gezien heb is dat de banen op een print niet heel goed meer zijn en als de print dan buigt kan deze rare dingen doen.
Als ik op mijn afstandsbediening bovenaan drukte ging die beter, omdat dan de print iets onder spanning kwam te staan.
Dus kijk ook eens of je op een print nergens slechte contacten vindt.

Wel opletten trouwens een lcd backlight heeft een hoge spanning nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na een avondje puzzelen en meten , kom ik der achter dat hoe lager de resolutie hoe minder het scherm knippert is dit logisch??
Het is zelfs zo dat als de laptop in de bios is, er niks met het scherm aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Driver probleem? Is het ook in veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
veilige modus niks aan het handje, daar in tegen andere hd uit een identieke laptop der in wel problemen dus geen driver problemen...
zou het aan de resolutie kunnen liggen dat die er moeite mee heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

defineer HD

mogelijk is de graka stuk, hoe oud is je laptop? i NL heb je garantie zolang de verwachte gebruiksduur van een product niet is overschreden, dat is minimaal 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, bedoelde met HD de hard disk.
En de garantie is geen optie. Hij is der 5 maanden overheen , dit had ik al geprobeerd bij de leverancier.. Ze kunnen me wel een nieuwe soort gelijke aanbieden met wat korting..
Pagina: 1