Cinema Display of niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg morgen mijn nieuwe macbook pro 15" inch binnen en ben al aan het kijken voor een extra scherm voor flash, development en video werkzaamheden.

Mijn voorkeur uit naar een cinema display maar ik hik een beetje tegen de prijs aan.
Ik zie schermen van andere merken voor een kwart van de Apple prijs maar weet niet of die ook wel goed zijn.
In het verleden op mijn werk heb ik mijn mac wel gekoppeld gehad aan Dell schermen maar de kleur kwaliteit vergeleken met mn mac was altijd erg groot en ik irriteer me daaraan.

Is er iemand met ervaring met soortgelijke schermen, welke mogelijk goedkoper zijn? Ik weet gewoon niet of de prijs kwaliteit verhouding van de cinema displays klopt in vergelijking met andere LED / LCD schermen.
Of moet ik gewoon voor een cinema display gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:11

dlmh

Lo-Fi

Je gaat altijd kleurverschillen zien tussen verschillende modellen schermen. Of je nou een ACD naast een MBP zet, of een Dell scherm.

Als het gaat om de kleurechtheid van het scherm, dan moet je kijken naar monitoren met een IPS-paneel. Je zult zien dat deze aanzienlijk duurder zijn dan schermen met een TN-paneel, echter zijn ze nog steeds wel een stuk goedkoper dan het ACD 24" (welke een S-IPS paneel heeft).

Hoe dan ook: je moet niet verwachten dat je dezelfde kleuren gaat krijgen op het scherm van je MBP en het externe scherm, zelfs niet na langdurige calibratie. Je kunt hooguit in de buurt komen....

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein