Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb deze tv onlangs gekocht en heb een versterkertje op het oog, deze heeft helaas alleen een aux ingang.

probleem is dat ik op mijn tv geen geschikte aansluiting kan vinden.

ik beschik over
2x scart
1x composiet
1x optical/digital audio out
1x vga
1x rs232c
3x hdmi
1x av3
1x svideo
1x audio in rgb

ik heb it's hierover gebeld, die zei dat ik de onderste 2 tulpjes ( witte en rode ) van de composiet kon gebruiken als audio uit. omdat deze apart omlijnt waren. maar hier staat verder niks van audio uit bij alleen staat er AUDIO boven de tulpjes en R onder de tulpjes.

weet iemand hoe ik deze versterker moet aansluiten?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

In de manual van de LG PQ2000 staat toch echt dat er maar één audio uitgang is en dat is de optische S/PDIF. Want de twee RCA pluggen waar jij het over hebt staan in de manual beschreven als "Audio/video-ingang" en om geluid uit de tv te krijgen moet je een uitgang hebben.

Proberen kan natuurlijk altijd, want wellicht hebben ze gelijk en werkt het wel. Het is niet zo dat je iets kapot maakt als het niet werkt. Je hebt dan alleen geen geluid.

Andere mogelijkheden die je kan proberen zijn als eerste om een externe DAC aan te schaffen. De optische kabel van de digitale uitgang gaat dan aan de ene kant de DAC in en aan de andere kant komen er gewoon twee maal RCA pluggen uit welke je gewoon op je versterker aan kan sluiten. Nadeel is alleen wel dat deze oplossing niet heel goedkoop is. Voor een beetje DAC zit je al snel aan over de honderd euro.

Je kan ook nog proberen met een scart-blokje audio out te krijgen. Sommige TV's kunnen namelijk via scart audio uit sturen. Met een dergelijke blokje kan je deze op "output" zetten en dan zien of er geluid uit deze aansluiting komt. Hoeft niet altijd te werken overigens...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.