[Win7] iconen van gesloten apps gaan niet weg van taakbalk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na een tijdje draaien van Windows gebeurt bij mij het volgende wat ik met behulp van vriend Google niet terug kan vinden. Misschien gebruik ik de verkeerde zoekwoorden :-|

- de iconen van gesloten programma's blijven staan op de werkbalk.
- nieuw opgestarte programma's verschijnen er niet op. Deze zijn wel gewoon te benaderen met ALT-TAB.

Een screenshotje om het te verduidelijken. Weet iemand hier een oplossing voor?
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_fMqLW0k_Q60/S0yAN8rMVGI/AAAAAAAAIzI/Z7AWlaKGzGk/s720/screen-win7-iconenweg.png

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:24
Hier kan ik niet direct een oplossing voor vinden...
Wat ik zou proberen is zien hoe de taakbalk er uit ziet in het Aero-thema. Daar kan je programma's vastpinnen aan de taakbalk. Misschien dat je dan die twee programma los kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Komt waarschijnlijk door je oeroude thema.. ;) Je zal er vast je redenen voor hebben, maar toch blijf ik het altijd maar vreemd vinden... >:)

Waarschijnlijk is het na het instellen van het Areo-thema over. Dan kan je in ieder geval Chrome en dat andere programma unpinnen, want dat is waarschijnlijk nu het geval

[ Voor 9% gewijzigd door diabolofan op 13-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Een bug in de 'oude' taakbalk? Waarom niet over naar Aero....die oude wordt officieel toch niet meer ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
De systeemeisen zijn niet zo denderend voor het grafische werk. Vandaar dat ik gewoon classic heb aangevinkt. Als ie niet ondersteund wordt, dan vraag ik me af waarom ik hem kan selecteren.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 7 kan je toch programma's vastpinnen op de taakbalk? Rechts klikken en unpinnen helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Een beetje videokaart heeft geen problemen met Aero. Sterker nog: Als je het uitzet zal je CPU meer belast worden omdat die dan ook de interface moet gaan tekenen. Aero laat een groot deel door de videokaart doen. En je videokaart doet toch niets als je gewoon in Windows zit, dus waarom geen gebruik ervan maken.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Werner, dat is niet helemaal waar. Met mijn Mobile Radeon 9700 merk ik een groot verschil tussen Aero en non-Aero: non-Aero is gewoon een stuk sneller qua respons. Dit met een AMD 2800+ die standaard op 'balanced' staat. Geen Radeon drivers behalve de standaard Windows 7 drivers, dit ivm crap ondersteuning van Acer mbt oudere laptops en nieuwe Windows.

Lennart, heb je unpin al geprobeerd? Evt herstelpunt terughalen, hoewel ik daar nooit zo fan van ben.

[ Voor 12% gewijzigd door noes op 13-01-2010 16:03 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
noes schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:02:
Werner, dat is niet helemaal waar. Met mijn Mobile Radeon 9700 merk ik een groot verschil tussen Aero en non-Aero: non-Aero is gewoon een stuk sneller qua respons. Dit met een AMD 2800+ die standaard op 'balanced' staat. Geen Radeon drivers behalve de standaard Windows 7 drivers, dit ivm crap ondersteuning van Acer mbt oudere laptops en nieuwe Windows.

Lennart, heb je unpin al geprobeerd? Evt herstelpunt terughalen, hoewel ik daar nooit zo fan van ben.
Dan heb je het ook over een videokaart van 8 jaar terug zonder de officiële drivers.
Als je een beetje recente videokaart hebt moet mijn verhaal wel het geval zijn.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Om je teleur te stellen: met Aero aan gebeurt t ook :(

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Inderdaad...je kunt in je thema's gewoon de Classic look selecteren....brr....wat ziet dat er vreemd uit. Wel vaag (ik klikte hem ff aan) hij gaat dan al je 'pinned' icons omzetten ofzo naar Quick Launch...vind de laptop toch niet zo fijn :+

't probleem wat jij hebt blijft vreemd...teruggaan naar herstelpunt....lost dat wat op?
Pagina: 1