Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Extensa 5630Z videokaart heeft kuren

Pagina: 1
Acties:

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb in mei vorig jaar een Acer gekocht. Werkt prima, maar de problemen beginnen langzaam te komen. In het begin kwam het af en toe voor dat het beeldscherm flink verstoord was als hij 'wakker werd'. Dus bij opstarten of uit slaapstand komen krijg ik soms het verschieten van het beeld. Het probleem is verholpen als ik opnieuw opstart of als hij even terug naar de slaapstand gaat en weer wakker wordt. Ik vermoed dus dat de videokaart langzaam aan het doodgaan is.

Dus ik bellen met de Acer-telefoon. Ik moest hem opsturen met de aankoopbon en dan gingen ze kijken. Maar het probleem is dat de laptop dit probleem af en toe heeft... Dus je zult zien dat hij na opsturen terugkomt met 'probleem niet gevonden, even nakijkkosten betalen meneertje...'.

Wat moet ik nou doen? Afwachten tot het probleem fataal is geworden en het risico lopen dat dit buiten de garantie valt? Hoelang zal mijn laptop nog leven?

[ Voor 6% gewijzigd door Verstekbakker op 12-01-2010 14:28 ]

• Verstekbakker
  • Niet online
Niemand...?

• Verstekbakker
  • Niet online
Nog een poging dan...

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:41
Wat voor videokaart zit er in je laptop?

Verwijderd

Ik weet dat Acer inmiddels de fabrieskgarantie naar 2 jaar heeft ge-upgrade(uit eigen ervaring).
Stuur de laptop op? Het is gratis, je bent alleen je laptop even kwijt.
Heb je je OS al opnieuw geinstalleerd?

Off-topic:
Niet extra posts plaatsen om je topic meer in de schijnwerpen te krijgen, schiet je echt niks mee op.

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:58:
Ik weet dat Acer inmiddels de fabrieskgarantie naar 2 jaar heeft ge-upgrade(uit eigen ervaring).
Stuur de laptop op? Het is gratis, je bent alleen je laptop even kwijt.
Heb je je OS al opnieuw geinstalleerd?

Off-topic:
Niet extra posts plaatsen om je topic meer in de schijnwerpen te krijgen, schiet je echt niks mee op.
Je hebt een jaar extra garantie op de videokaart door de bekende problemen.

Wat bedoel je met je off-topic?

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:03:
[...]

Je hebt een jaar extra garantie op de videokaart door de bekende problemen.

Wat bedoel je met je off-topic?
als je een jaar extra garantie hebt, gaan ze daar ook geen kosten voor (be)rekenen. Gewoon opsturen dus.
Wel even zwart op wit vragen dat de laptop in de garantie termijn valt.
Tevens kan je dit ook zien via de website van Acer en een screenshot maken.

Off-topic is een opmerking/mededeling dat eigenlijk niks te maken heeft met je vraag/mededeling etc.etc. waarom je dit topic geopent hebt.
On-topic zijn berichten die er WEL voor je toedoen.

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:09:
[...]

als je een jaar extra garantie hebt, gaan ze daar ook geen kosten voor (be)rekenen. Gewoon opsturen dus.
Wel even zwart op wit vragen dat de laptop in de garantie termijn valt.
Tevens kan je dit ook zien via de website van Acer en een screenshot maken.

Off-topic is een opmerking/mededeling dat eigenlijk niks te maken heeft met je vraag/mededeling etc.etc. waarom je dit topic geopent hebt.
On-topic zijn berichten die er WEL voor je toedoen.
Dat doen ze ook niet (kosten vragen). Maar je hebt dus 1 jaar standaard garantie plus nog een jaar extra op de videokaart. En laat ze nou net vaak kapot gaan na die twee jaar...

Ik weet wel wat off-topic en on-topic is hoor. Ik vroeg me alleen af waarom je die opmerking plaatst. Of met andere woorden, ik snap het niet.

• Verstekbakker
  • Niet online
Voluit is het de Acer Extensa 5630z-322G16Mn. Ik kan niet meteen achterhalen wat het voor een grafische chip is, maar ik ben zoekende.

Edit: Intel GMA X4500HD

[ Voor 9% gewijzigd door Verstekbakker op 07-06-2010 20:37 ]

• Leolinedance
Verstekbakker schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:34:
Voluit is het de Acer Extensa 5630z-322G16Mn. Ik kan niet meteen achterhalen wat het voor een grafische chip is, maar ik ben zoekende.

Edit: Intel GMA X4500HD
Volgens mij heeft die niet de bekende Nvidia problemen. Je zult het dus ergens anders moeten zoeken...

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Ligt waarschijnlijk gewoon aan het stuurprogramma. Acer weet altijd oude en slechte stuurprogramma's uit te kiezen om met hun pc's te leveren. Heb je al de laatste versie van de website van Intel gedownload?

Edit: Een BIOS-update kan ook een aantal problemen oplossen. Kijk eens in de volledige changelog van de BIOS-updates of hier iets over in staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Flipside op 08-06-2010 17:33 ]

• Verstekbakker
  • Niet online
Inmiddels is het probleem steeds erger aan het worden. Steeds vaker is bij het aanzetten van de laptop het scherm onleesbaar met verticale strepen of gewoon blanco.

Als ik dan een monitor eraan hang is het probleem er niet meer... Zou het de kabel van het scherm zijn? Is dit een simpele klus?

• Verstekbakker
  • Niet online
http://www.ehow.com/how_5035875_repair-laptop-lcd-cable.html

Ik heb dan maar even het LCD kabeltje uitgetrokken en weer ingestoken (daarbij per ongeluk de connector van de microfoon in de deksel van het moederbord afgebroken) en nu doet hij het weer gewoon... Zonder microfoon in het deksel, maar die gebruik ik toch nooit.

Dat is het dus al die tijd geweest. Frustratie om niks. Misschien heeft iemand er nog eens iets aan.

Tip: doe voorzichtig met de connectortjes, ze breken makkelijk af!
Pagina: 1