Tweakers,
Ik ga einde van deze maand me systeem bestellen. Nu heb ik de Asus P6T SE op het oog om aan te schaffen. Deze heeft 2 sata controllers.
SATA-Controller 1
Type Serial ATA
Aansluitingen intern 6 x Serial-ATA
Protocollen Serial ATA/300
Max. transferrate 300 MBps, 3,0 Gbps
Chip Southbridge Intel® ICH10R
Max. apparaten 6
Kanalen 6
RAID Level 0, 1, 5, JBOD, 0+1
SATA-Controller 2
Type IDE, Serial ATA
Aansluitingen extern 1 x Serial-ATA
Aansluitingen intern 1 x 40-polig
Protocollen Ultra DMA/133, Serial ATA/300
Chip JMB363
Max. apparaten 3
Kanalen 2
Nu wil ik graag:
Ik was aan het denken aan de volgende opties. C: gebruik ik voor besturingssysteem en de D: gebruik ik voor games
C: 1 x Samsung HD103SJ F3
D: RAID-0 2 x Samsung HD103SJ F3
of
RAID-5 5 x Samsung HD103SJ F3
2 partities C: en D:
Nu weet ik dat de onboard RAID 5 kwa prestatie om te huilen is. Nu weet ik na wat reviews gelezen te hebben, dat RAID -0 gemiddeld rond de 220MB/sec zal gaan liggen. Mijn vraag is. Is het lonend om met dit moederbord een raid 5 opstelling te draaien. En vervolgens 2 partities aanmaken voor me besturingssysteem en mijn games. Tevens heb ik veiligheid bij raid 5. Echter heb ik wel de mogelijkehied om via een thuis server met syamantec exec backups te draaien. Welke snelheden kan ik dan verwachten. En is het handig om in raid 5 ,, 2 partities aan te maken voor het besturingssysteem en een voor data.
Na de hele middag verder gezapt te hebben op het web. Ben ik er achter gekomen om voor RAID -0 te gaan. En vervolgens backups te maken met me home server.
Dan maak ik een RAID 0 opstelling voor games dus me D: drive
en voor me besturings systeem maak ik nog een RAID-0 opstelling met de andere controller.
en hier maak ik wekelijks een back-up van.
Ik ga einde van deze maand me systeem bestellen. Nu heb ik de Asus P6T SE op het oog om aan te schaffen. Deze heeft 2 sata controllers.
SATA-Controller 1
Type Serial ATA
Aansluitingen intern 6 x Serial-ATA
Protocollen Serial ATA/300
Chip Southbridge Intel® ICH10R
Max. apparaten 6
Kanalen 6
RAID Level 0, 1, 5, JBOD, 0+1
SATA-Controller 2
Type IDE, Serial ATA
Aansluitingen extern 1 x Serial-ATA
Aansluitingen intern 1 x 40-polig
Protocollen Ultra DMA/133, Serial ATA/300
Chip JMB363
Max. apparaten 3
Kanalen 2
Nu wil ik graag:
- snelle data overdracht
- grote opslag mogelijkheden
Ik was aan het denken aan de volgende opties. C: gebruik ik voor besturingssysteem en de D: gebruik ik voor games
C: 1 x Samsung HD103SJ F3
D: RAID-0 2 x Samsung HD103SJ F3
of
RAID-5 5 x Samsung HD103SJ F3
2 partities C: en D:
Nu weet ik dat de onboard RAID 5 kwa prestatie om te huilen is. Nu weet ik na wat reviews gelezen te hebben, dat RAID -0 gemiddeld rond de 220MB/sec zal gaan liggen. Mijn vraag is. Is het lonend om met dit moederbord een raid 5 opstelling te draaien. En vervolgens 2 partities aanmaken voor me besturingssysteem en mijn games. Tevens heb ik veiligheid bij raid 5. Echter heb ik wel de mogelijkehied om via een thuis server met syamantec exec backups te draaien. Welke snelheden kan ik dan verwachten. En is het handig om in raid 5 ,, 2 partities aan te maken voor het besturingssysteem en een voor data.
Na de hele middag verder gezapt te hebben op het web. Ben ik er achter gekomen om voor RAID -0 te gaan. En vervolgens backups te maken met me home server.
Dan maak ik een RAID 0 opstelling voor games dus me D: drive
en voor me besturings systeem maak ik nog een RAID-0 opstelling met de andere controller.
en hier maak ik wekelijks een back-up van.
[ Voor 9% gewijzigd door devinjanssen op 12-01-2010 15:37 ]