• lars.nijhuis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje met mijn sbs server 2003. Ik heb daar bij een gebruiker een loginscript ingesteld dat in de netlogon staat.
Wij maken op dit moment gebruik van login scripts via group policy's en willen voor alle gebruikers naar bovenstaande situatie.Het login script dat bij de test user is aangegeven is 100% correct, ik kan hem ook gewoon uitvoeren in de commandline en dan doorloopt hij alles.

Het probleem dat zich echter voordoet is dat wanneer ik inlog met de test user hij de volgende foutmelding geeft.

Script: \\servernaam\netlogon\login.vbs
Regel: 13
Teken: 1
Fout: Toegang geweigerd
Code: 800A0046
Bron: Runtimefout Microsoft VBScript

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Alvast Bedankt

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Windows scripting host laat het niet toe visual basic scripts via het netwerk op te starten. Je zal dus in je policies en beveiligingsprofiel moeten aangeven dat dit wel mag. Let op, er zijn ook veel virussen in omloop die van deze mogelijkheid gebruik maken, die geef je op dat moment open deur.

Ik geef altijd de voorkeur aan kix loginscripts, kan je net zoveel mee het is alleen wat veiliger.

Wowhead profiel

• lars.nijhuis
Dat snap ik, alleen wanneer we dit script via group policy's toepassen gaat het wel goed. Dus dan gaat het wel goed, hoe kan dat dan?

• lars.nijhuis
niemand die een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welke actie heb je staan op regel 13 in je login script ?

Misschien handig om je login script hier even te posten.

Vanuit GPO een vbs script oproepen als login script is geen enkel probleem.

Kix of VBS is maar net waar je de voorkeur aangeeft. Maakt verder geen drol uit wat je kiest.