interne SATA harddisk op eSATA aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
ik ben voornemens het AsusAT3N7A-1 (Atom + ION) moederbord te kopen voor mijn filesserver/mediaportal PC. Dit vanwege betere 1080P ondersteuning dan mijn huidige mobo-proc combi en een veel lager energieverbruik.

probleem: Ik heb daar momenteel 4 (sata) harde schijven in hangen en dit moederbord heeft 3x SATAen 1x eSATA

vraag: kan een gewone interne sata schijf middels een sata kabel worden aangesloten op de esata aansluiting van dit (of een ander) moederbord? (de kabel leg ik dan gewoon terug naar binnen).

owja, ik heb al gekeken in de diverse post op tweakers, maar kon geen sluitend antwoord vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Toffifee op 12-01-2010 13:30 ]

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toffifee schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:28:
ik ben voornemens het AsusAT3N7A-1 (Atom + ION) moederbord te kopen voor mijn filesserver/mediaportal PC. Dit vanwege betere 1080P ondersteuning dan mijn huidige mobo-proc combi en een veel lager energieverbruik.

probleem: Ik heb daar momenteel 4 (sata) harde schijven in hangen en dit moederbord heeft 3x SATAen 1x eSATA

vraag: kan een gewone interne sata schijf middels een sata kabel worden aangesloten op de esata aansluiting van dit (of een ander) moederbord? (de kabel leg ik dan gewoon terug naar binnen).

owja, ik heb al gekeken in de diverse post op tweakers, maar kon geen sluitend antwoord vinden.
Je kan een eSATA naar SATA kabeltje gebruiken hiervoor. Geen probleem.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je gaat sowieso nog altijd stroomvoorziening nodig hebben voor je HD - tenzij je die door een of ander verluchtingsgat door wil lussen. Ik denk dat een externe behuizing een stuk netter is. Voor onder de 30 € kan je er al een vinden als ik het goed heb.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:35:
Je gaat sowieso nog altijd stroomvoorziening nodig hebben voor je HD - tenzij je die door een of ander verluchtingsgat door wil lussen. Ik denk dat een externe behuizing een stuk netter is. Voor onder de 30 € kan je er al een vinden als ik het goed heb.
De harddisk blijft, neem ik aan, gewoon zitten waar hij zit. Hij mist alleen een interne SATA aansluiting voor het ding. Achter op het moederbord zit een eSATA poort die hij gewoon naar binnen kan lussen met een eSATA naar SATA kabel aan de harddisk. Stroomvoorziening zit gewoon intern, nogmaals, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
Hij wil de schijf gewoon in de behuizing: esata aansluiting extern > sata schijf intern

Maar waarom niet gewoon een sata pci controller? Is niet zo duur en je hebt vast nog wel een pci(-e) slot vrij. edit: Bovendien heb je dan je esata poort nog vrij, kan ook handig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldock op 12-01-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
redfoxert schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:37:
[...]

De harddisk blijft, neem ik aan, gewoon zitten waar hij zit. Hij mist alleen een interne SATA aansluiting voor het ding. Achter op het moederbord zit een eSATA poort die hij gewoon naar binnen kan lussen met een eSATA naar SATA kabel aan de harddisk. Stroomvoorziening zit gewoon intern, nogmaals, neem ik aan.
Zo is het. ik heb dus alleen een apart kabeltje nodig? eSATA aansluiting is dus fysiek anders dan SATA.

thnx voor de snelle response! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
Pascal.A schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:39:
[...]

Hij wil de schijf gewoon in de behuizing: esata aansluiting extern > sata schijf intern

Maar waarom niet gewoon een sata pci controller? Is niet zo duur en je hebt vast nog wel een pci(-e) slot vrij. edit: Bovendien heb je dan je esata poort nog vrij, kan ook handig zijn.
heb ik aan gedacht, maar een pci-kaart gebruikt weer extra stroom en de insteek is juist minder stroom (jaarafrekening gekregen en pc 24/7 aan hebben staan hakt er dan toch wel in (60W idle,110W stress).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
eSATA is idd fysiek anders dan SATA kabels, maar sommige moederborden/brackets hebben ipv een 'echte' eSATA poort gewoon standaard SATA poorten. Check dus even welke je precies nodig hebt voordat je een eSATA-SATA kabel koopt!

Zo zijn er ook veel eSATA behuizingen met een SATA poort ipv eSATA.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
pricewatch: Addonics AASA2SA100C

Dat ding, of soortgelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door redfoxert op 12-01-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
inderdaad, dank jullie wel voor de snelle reacties. Ik heb overigens een goedkope optie gevonden:
http://www.prijzenstunter...ata-sata-kabel-30-cm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
wat voor kastje is daar goed voor?

heb namelijk een medion pc met eSATA en nog een 3.5inch sata die ik daar graag op aan zou willen sluiten maar weet niet wat ik daar precies voor moet hebben. moet iig ook stroom bijzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Addonics heeft wat StorageTowers die je kunt aansluiten op eSATA compleet met voeding: ;)

Addonics StorageTower

[ Voor 12% gewijzigd door John2B op 30-08-2010 23:09 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1