Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Drivers op externe schijf installeren om Vaio te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

2 maanden buiten de garantie heeft mijn Vaio (FZ21M) de geest gegeven, problemen met de 8400M GT die erin zit. Het probleem is waarschijnlijk ontstaan door de enorme hitte-ontwikkeling dat van het ding afkomt, heel misschien zit het hem in de drivers. Je probeert van alles om zo'n ding te redden natuurlijk.

Van de week heb ik omdat ik een LCD tv gekocht heb nieuwe drivers gedownload. De Vaio (of eigenlijk de nvidea kaart) geeft namelijk het geluid niet door over HDMI.. (ja ook als HDMI als primair audioapparaat staat ingesteld). Goed, nieuwe originele drivers gedownload via Sony.. nog steeds niks. Jammerdebammer, schaf je 'kwaliteitshardware' aan, werkt het nog niet..
Een week hierna kwamen de eerste problemen: parallele strepen door mijn scherm waarna het scherm vastloopt en na 2 dagen viel mijn scherm volledig uit.. en bleef uit.

Wat ik nu dus wil doen: proberen om de oude of andere drivers (Detonator drivers?) op de schijf te zetten (schijf schroef ik eruit en sluit ik extern aan op een desktop). Ik weet alleen niet of het kan, is maar een gedachte. Wie kan mij vertellen of dit kan en hoe ik dat dan doe?

Thx

Ps. Ga nu voor de Asus X66IC-JX082V, iemand bekend daarmee?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Vziw kun je geen drivers installeren in een niet-draaiende windows.. Maar, 2 maanden buiten garantie, volgens mij heb je een goede case om dit alsnog onder garantie te laten repareren als ik het zo zie.

Kun je een externe monitor aansluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door Marlibica op 12-01-2010 12:59 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
externe monitor pakt ie niet bij het opstarten (ook niet met fn+f3 wat bij mij switchen van scherm is) en zou niet weten hoe ik die aangeslingerd moet krijgen op een zwart scherm..

Dacht ik ook, het is een probleem dat vaker voorkomt, ik heb het op zat forums langs zien komen. Maar zie je gelijk maar eens te halen bij een bedrijf als Sony. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn vaak twee heel verschillende dingen.. :/

Meer ideeën?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 14:54 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
Zit er geen toetsencombinatie op (op mijn Lenovo is het Fn + F7) om een extern aan te laten springen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
Als je denkt dat drivers het probleem zijn (ik denk van niet) zou je altijd nog in veilige modus (via F8 menu bij opstarten) moeten kunnen opstarten. Geeft de laptop hélemaal geen beeld is het geen driver probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er ook weinig hoop voor, maar je probeert toch van alles om nog iets te redden...
Pagina: 1