Vraagje netwerk NHTV breda

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Mensen,

Omdat ik helemaal geen fatsoenlijk antwoord krijg van de systeembeheerders van het NHTV in Breda, stel ik hier even de vraag, in de hoop dat deze beantwoord kan worden:

Mijn vriendin maakt gebruik van Outlook om dr mail binnen te halen. Nu heeft ze de uitgaande mailserver ingesteld van mij, welke bij haar thuis wel werkt, maar vanuit school (NHTV) niet. Is het zo dat NHTV de poort 25 voor uitgaand verkeer hebben geblokkeerd. Kan iemand dit voor mij en missshien wel andere geinteresseerden bevestigen?

Hoor het graag! :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Vrijwel alle SMTP servers staan zo geconfigureerd dat ze enkel mail uit een bepaald domein accepteren. Je zal dus bij de school de SMTP server van de school zelf moeten configureren.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lijkt me wel handig als een school uitgaand verkeer op poort 25 blokkeert al die gare laptops die daar rondzwerven. Je kan natuurlijk heel makkelijk controleren of het aan jou ligt of aan de school door de logs van je mailserver door te spitten.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
FatalError schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:03:
Vrijwel alle SMTP servers staan zo geconfigureerd dat ze enkel mail uit een bepaaldgeva domein accepteren. Je zal dus bij de school de SMTP server van de school zelf moeten configureren.
In dit geval gaat het om mijn SMTP server. Ik weet 100% zeker dat deze goed werkt. Maar eigenlijk zou ik er dus vanuit kunnen gaan dat uitgaande poort 25 dicht zit daar? Is het misschien mogelijk om zelf op de eigen laptop een SMTP server te draaien? (of stuurt die ook alles weg over poort 25 naar buiten, ipv een connectie maken op poort 25)?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

SMTP werkt altijd over tcp 25..

Dus ook server to server communication :)