[DisplayPort] Ervaringen en meerdere monitoren...

Pagina: 1
Acties:

• Kalipeen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:04
Vandaag is de nieuwe lading Thin Clients binnen gekomen, de T5740.
Ik dacht gelijk "Ha mooi een HDMI uitgang"!

Maar bij nadere inspectie bleek dit een DisplayPort te zijn. Volgens WiKi kunnen hierdoor meerdere beelschermen aangestuurd worden.

Nu hebben wij hier nog helemaal geen ervaring mee, en ben al opzoek gegaan naar kabels om meerdere monitoren te ondersteunen. Ik kan hier niets van vinden. Wel Converters naar DVI of HDMI.

Heeft iemand al ervaringen met DisplayPort en is het al gelukt om meerdere schermen aan te sturen over één displayport?

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

ik heb niets over pass-through/Daisy-Chaining op die wiki pagina kunnen vinden.

Tevens, gebruik in Godesnaam NOOIT die lelijke Nederlandse wiki pagina's daar staat nog niet eens half op wat er op de originele Engelse wiki pagina staat ici.

Waar jij het over hebt is DP1.2 Daisy Chaining wat volgens mij 3 dagen geleden pas officieel bekend is gemaakt. Kans is 0,0% dat jouw goedkope thinclient dit aan kan.
A preview of DisplayPort 1.2 was given at WinHEC 2008 and CES 2009, and the final version of the standard was approved on December 22, 2009. Most significant improvement of the new version is the doubling of the bandwidth, which allows for increased resolutions, higher refresh rates, and deeper color depth. Other improvements include multiple independent video streams (daisy-chain connection with multiple monitors), support for stereoscopic 3D, increased AUX channel bandwidth (fom 1 Mbit/s to 720 Mbit/s), and addition of Apple Inc.'s Mini DisplayPort connector, which is much smaller and more appropriate for laptop computers and other small devices
Volgens mij moet voor DP1.2 Daisy Chaining je scherm geschikt zijn voor het doorverbinden, en niet je DP kabel.

[ Voor 47% gewijzigd door neliz op 12-01-2010 10:56 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Kalipeen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:04
Thanks! Daar hebben we wat aan. Logisch dat ik er weinig over kan vinden.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Kalipeen schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:39:
Thanks! Daar hebben we wat aan. Logisch dat ik er weinig over kan vinden.
Wat was IK Chagrijnig gisteren :(

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen