.eps opent niet meer in illustrator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339777

Topicstarter
Hallo,

Op deze MAC waarmee ik werk, openen mijn .eps bestanden niet meer in Illustrator, maar in de voorvertoning. Dit is sinds de bestanden overgezet zijn op een PC, en daarna weer terug gezet zijn. Ik moet de bestanden eerst handmatig openen in Illustrator, en daarna opnieuw opslaan voordat ze weer meteen in Illustrator openen. Ik heb al geprobeert om Illustrator in te stellen als standaard programma om .eps te openen, maar zonder succes.

Mischien kunnen jullie mij verder helpen. Want om dit allemaal 1 voor 1 te gaan doen (13.000 bestanden) is natuurlijk geen doen.

Ik werk met 10.3.9 OS X en gebruik Adobe Illustrator CS.

Alvast bedankt,

Duncan van Breukelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Rechtsklikken op een eps bestand [kies toon info] en kiezen 'openen met' en dan illustrator kiezen en dan daar onder aanvinken 'aanpassen voor alle' (of zo iets)

[ Voor 25% gewijzigd door kaassouffle op 12-01-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48
of

Toon info (Apple + i )
Staat onderin "Open Met" met de toepassing. Deze kan je veranderen voor de ene file of gewoon toepassen op elke file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

kaassouffle schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:15:
Rechtsklikken op een eps bestand en kiezen 'openen met' en dan illustrator kiezen en dan daar onder aanvinken 'aanpassen voor alle' (of zo iets)
Is dat op een MAC precies hetzelfde als in Windows? da wist ik niet is weer wat nieuws voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339777

Topicstarter
Heeft gewerkt, moet je maar net even weten. ;) Ben nog niet zo bekend met osx. :$

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 12:30

Pompiedom

Don't panic

Een handige PrefPane App (extra optie in System Preferences) is "RCDefaultApp" hiermee zie je overzichtelijk welke extensies aan welke apps zijn gekoppeld en je kan ze erg makkelijk wijzigen. Je huidige probleem is opgelost maar hiermee kan je makkelijk in de toekomst andere dingen nog wijzigen.

http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Anoniem: 226204 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:55:
[...]

Is dat op een MAC precies hetzelfde als in Windows? da wist ik niet is weer wat nieuws voor mij..
Ik bedoelde eigenlijk wat Yogi_berra zei.. miste een stap geloof ik ;)
Pagina: 1