Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik probeer al een hele poos voor elkaar te krijgen dat mijn abonnement wel voicemail heeft maar dan zonder de doorschakeling naar de voicemail. Tot op heden is dit niet gelukt.

De klantenservice beweert dat met een ingeschakelde voicemail de doorschakelingen alsnog zelf kunnen worden geregeld. Dat lukt mij dus niet. Zowel niet met de * en # codes als met de menu opties in het toestel zelf. Ook niet met de menu opties van het toestel als ik een ander toestel probeer. De doorschakeling blijft hardnekkig op +3162406........ staan.

Totdat de voicemail weer staat uitgeschakeld in het netwerk. Dan kan ik wel naar hartelust zelf doorschakelingen invoeren.

Ik weet van mijn vorige abonnement (ook T-Mobile) dat het een crime was om voor elkaar te krijgen dat je zelf je doorschakelingen kon regelen ondanks dat de voicemail aan stond. Er moest een speciale optie voor worden gekozen en dat heeft mij minstens 10 belletjes naar de klantenservice gekost. Helaas ben ik zo stom geweest om, voor de toekomst, niet te vragen welke optie dat was.

Wat moet ik de medewerker van de klantenservice zeggen om voor elkaar te krijgen dat de voicemail wel aan staat, maar dat ik zelf de doorschakelingen kan regelen. Dus dat ik zelf kan beslissen om bij bijvoorbeeld geen bereik door te schakelen naar een vaste lijn en bij geen gehoor door te schakelen naar de voicemail. Welke menu optie moeten zij selecteren in hun scherm zodat de voicemail wel aan staat maar zodat ik wel zelf de doorschakelingen kan kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 12-01-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Schopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer bij de klantenservice het nummer van je voicemailbox te achterhalen. Die heeft namelijk een eigen 06-nummer. Mijn ervaring met Vodafone is dat die het prima doet als je voicemail uitzet, en dat het uitzetten van voicemail eigenlijk alleen het weghalen van de doorschakeling is.

Ik heb namelijk wel 's een malloot gehad die zijn nummer had doorgeschakeld naar /mijn/ voicemail, terwijl laatstgenoemde eigenlijk uit stond.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Bij Telfort is je voicemailnummer inderdaad 06nummer+1000. Bij Vodafone is er ook een speciaal voicemailnummer, maar dat is een random nummer. Bij T-Mobile is er echter (voor zover ik weet) geen voicemailnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Alweer gebeld met de klantenservice. Die zeiden dat het niet meer mogelijk was. Wat in mijn geval wel een optie is, is om mijn tweede telefoon te gebruiken als voicemailtelefoon. Met T-Mobile Onbeperkt T-Mobile Bellen kan ik dan kostenloos doorschakelen naar de voicemail van de tweede telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Bergher
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10-2019
Spam, dus weg.

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 16-04-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Grappig dat dit topic omhoog is geschopt. De oplossing heb ik toevallig een paar maanden geleden gevonden (en dus jaren nadat ik het bij T-Mobile vroeg). Het zit zo:

Dat nummer blijft er hardnekkig in staan omdat dat nummer niet het voicemailnummer is, maar het nummer "SMS bij gemiste oproep" (bij geen bereik). Ik kwam er achter omdat ik wat met de instellingen zat te klooien, waardoor mensen een totaal andere persoon aan de lijn kregen als ze mij belden wanneer ik geen bereik had. Bij T-Mobile was toen was mis gegaan waardoor de doorschakeling naar de "SMS bij gemiste oproep" niet meer naar mijn gereserveerde nummer ging, maar naar het telefoonnummer van een random persoon. De klantenservicemedewerker heeft mij toen uitgelegd hoe dat systeem technisch in elkaar zit en waarom ik niet zelf mijn doorschakelingen kon wijzigen.

De oplossing is simpel: Als je die dienst "SMS bij geen bereik" uit zet, dan kun je je doorschakelingen wel weer doen, ook naar je eigen voicemail.
Pagina: 1