S-video uit videokaart of via convertor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Ik heb nu de laatste paar dagen informatie in zitten winnen via t.net en google en kan niets vinden over mijn vraag.

Ik heb een HTPC waar ook een HD4670 in zit sinds kort ( oude grafische kaart gaf de pijp aan maarten ;) ), deze heeft een s-video uitgang welke ik van plan ben te gebruiken aangezien wij nog een "oud" type tv hebben.

( Kom nu niet met opmerkingen als koop toch een nieuwe tv met hdmi want daar is geen budget voor op het moment, komt wel in de toekomst :) )

Nu weet ik dat er ook van die convertor kastjes zijn zoals de volgende:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15223
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=740

Nu mijn vraag:
Wat is nu beter? Gewoon s-video rechtstreeks van de videokaart in de tv of via zo'n kastje en dan eerst op de vga poort en dan op s-video? ( Dat het geen signaal a hdmi is dat snap ik maar het gaat maar om een divxje of een programma van uitzending gemist )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik denk dat de beeldkwaliteit gewoon hetzelfde zal zijn. Gewoon een simpele kabel nemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vraag me af: waarom niet S-Video -> S-Video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:39

FeaR

In GoT we trust

Je eindigt altijd met S-Video, dus het zal niets uit maken. Zelfs als je met HDMI zou beginnen en dan naar S-video zou converteren zou het niets uit moeten maken: het eindsignaal is immers hetzelfde: SD en wellicht 480i.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:03
Meestal is het het beste om zo min mogelijk aan het signaal te sleutelen/converteren, dus ik zou zeggen gewoon s-video.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
@Osiris, dat was dus nou net mijn vraag ;)
Maar dan weet ik dat, morgen even een nieuwe S-video kabel halen, de oude is gesloopt door ons lieve hondje in een speelbui :9
Pagina: 1