Draadloze verbinding van Asus accespoint/router valt weg

Pagina: 1
Acties:

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Even een compacte post, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik verkrijg mijn internet draadloos in huis door een modem (KPN Experiabox of te wel SpeedTouch 780wl) met daarachter een draadloos accespoint, een Asus WL530g. Het moden kan ook een draadloos netwerk verspreiden maar het bereik van dit ding is slecht. Ik heb destijds ook op hier op GoT om advies gevraagd en toen is mij geadviseerd op de Asus router als accespoint te laten functioneren. Ik heb daarom de DHCP server op de router uitgezet en op het modem heb ik het draadloze WiFi netwerk uitgezet.
Deze setup werkt in principe beter in huis dan wanneer ik de WiFi functionaliteit van het modem gebruik. Het storende is alleen dat het netwerk (ofzo?) van de Asus router af en toe uitvalt (ik zou schatten ~3x per dag) waardoor er geen internet heb op alle computers in huis. Het netwerk wordt wel gevonden maar Windows 7 zegt "unable to connect". Ik heb ook het draadloze netwerk van het modem weer laten broadcasten zodat ik dit netwerk (=slomer, slechter bereik) kan gebruiken wanneer het netwerk van de router het niet doet, dit werkt gewoon, maar het internet is dan veel slomer dus ik prefereer natuurlijk het netwerk van de Asus.
Ik heb verder vrij weinig kennis van (draadloze) netwerken e.d. dus ik zou niet weten hoe ik kan achterhalen waar het probleem hem zit. Het wegvallen van het Asus netwerk is overigens soms van korte duur, soms moet ik naar boven lopen om het apparaat aan-en-uit te zetten, erg storend zoals jullie kunnen begrijpen ;)

Uiteindelijk is de post toch niet zo compact gebleven, maar ik hoop dat iemand me een handje kan helpen om het WiFi netwerk van het Asus accespoint stabiel te laten zijn. :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dit heb ik ook een tijdje gehad met mijn wl500g.
Toen heb ik in de settings eens een 'reset to factory default' gedaan, en daarna was het opgelost! :)

• monnick
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:32:
Dit heb ik ook een tijdje gehad met mijn wl500g.
Toen heb ik in de settings eens een 'reset to factory default' gedaan, en daarna was het opgelost! :)
Toen het probleem zich al een tijdje voordeet heb ik zowel de Asus router als het SpeedTouch modem een reset (terug naar factory default) gegeven. Misschien heeft dat even geholpen, maar het probleem is nu in ieder geval weer terug (die resets zijn ~1.5 week geleden gedaan).

• monnick
  • Niet online
*kick*

Ik heb een nog een reset naar Factory Default gedaan, maar het wil niet baten. Het is trouwens zo dat wanneer de verbinding wegvalt het zichzelf niet automatisch hersteld. Ik moet echt elke keer naar boven lopen om de stroom van het Asus router even aan en uit te zetten.

Ik heb ook meerdere WiFi channels (1 en 6) geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.