plextor ultraplex 40x max

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi,

ik heb vandaag mijn ultraplex binnegekregen die ik had besteld.

Ben uiteraard meteen aan het benchmarken geslagen (zoals een echte tweaker >:)); nu vielen mij toch een paar dingen op, namelijk:

1: als burst speed krijg ik 2 a 3 MB !!, de cd-rom speler hangt aan een SCSI 2 10MB/s kaartje

2: de cpu load is op 8x al 15%, ik weet niet of dit te hoog is, maar ik dacht dat SCSI weinig cpu power gebruikte (celeron 500@562)

3: de audio-extraction speed is 18 tot 28 speed; nu is dit natuurlijk een mooie snelheid, maar ik las in verschillende bronnen dat deze speler (alleen de niewe modellen met firmware > 1.10) 40x DAE zou moeten halen.

De speler heeft SCSI ID 5, m'n writer 3 en m'n scanner 2.
De drive is ook niet geterminate, mijn writer wel, want die zit aan het eind van de kabel.

Ik gebruik de nieuwste firmware ( 1.12 )

• Wouter
  • Niet online
owjah, mocht iemand er iets mee kunnen,
de jumpersettings zijn:

|:||::::

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Draai je Win98 SE ?? Of Win2k ?? Win98 is nou niet echt precies met wat de verdeling van CPU kracht betrefd (wat Win2k en Win NT4 wel zijn)
Officieel is een Ultraplex40 Ultra SCSI (ik heb zelf de 32x en ik heb 'm aan een Adaptec 2940 AU hangen). Maar hoe test jij de Burst Speed als ik vragen mag ?? Zal ik de mijne ook es testen.
Mijn 32x doet audio extracten op max 24 speed, wat ik wel een zeer nette score vindt voor een cdrom speler van 2,5 jaar oud. :)

• Wouter
  • Niet online
gemeten met cdspeed

come.to/cdspeed

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-03 20:14
40 speed DEA is alleen mogelijk bij cd's die helemaal gevuld zijn, hij begint op 17 speed te draaien en gaat steeds verder tot 40 speed, wat alleen op het eind haalbaar is.

Maar iets van 28 tot 32 moet je denk ik wel halen.

Zit je scsi kaart in scsi-1 mode of zo ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik kom ook aan een score van rond de 20x met audio extractie. Mij boeit dat verder erg weinig. Ik heb teveel ellende gekend met IDE Cd roms en betrouwbaarheid en handling van gekraste cdr'en staan hoger op mijn lijstje, dan pure audioextractie. Daarom ben ik ook over gegaan naar de Ultraplex, samen met een Plexwriter. Geen compromissen meer en IDE ellende, maar gewoon werken...
De boel hangt aan een SCSI-2 kaartje van Adaptec (AHA 2904).

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
heb je je "synchronistie by gegevensoverdracht" wel aangevinkt ?

apparaatbeheer, cdrom speler, eigenschappen.. vink dat iig aan

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Wouter
  • Niet online
sync staat aan ja
ik heb hetzelfde kaartje als wekkel

de spelers met firmware <1.10 hebben ma 24x dae, maar mijne zou tot 40 moeten gaan

op 80 minuten cd, record: 33x

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
[offtopic vraagje]
Hoe gaan jullie Ultraplexxen trouwens om met 10x RW's ?? Mijne (Ultraplex 32, 2,5 jaar oud) pakt ze soms gewoon helemaal niet en soms na een hele lange tijd wachten.. :'(

Maar toch, het is en blijft DE cdrom speler, ik wacht met smart op de DVD spelers.
[/offtopic vraagje]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

ik heb alleen ervaring met de good old 2x beschreven CDRW's en dat gaat prima..

Verwijderd

40x DAE?? Dat gaat niet lukken denk ik! Normaal is 20 (gem). Hij begint idd bij 16 of 17 en eindigt op 28 ofzow. Bij mij hangt hij aan de bekende adaptec 2904. Zijn trouwens weinig spelers die de 20 halen!
Mijn burst speed is hetzelfde als de jouwe btw

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op dinsdag 06 maart 2001 19:11 schreef Wouter17 het volgende:
Hoi,

ik heb vandaag mijn ultraplex binnegekregen die ik had besteld.

Ben uiteraard meteen aan het benchmarken geslagen (zoals een echte tweaker >:)); nu vielen mij toch een paar dingen op, namelijk:

1: als burst speed krijg ik 2 a 3 MB !!, de cd-rom speler hangt aan een SCSI 2 10MB/s kaartje

2: de cpu load is op 8x al 15%, ik weet niet of dit te hoog is, maar ik dacht dat SCSI weinig cpu power gebruikte (celeron 500@562)

3: de audio-extraction speed is 18 tot 28 speed; nu is dit natuurlijk een mooie snelheid, maar ik las in verschillende bronnen dat deze speler (alleen de niewe modellen met firmware > 1.10) 40x DAE zou moeten halen.

De speler heeft SCSI ID 5, m'n writer 3 en m'n scanner 2.
De drive is ook niet geterminate, mijn writer wel, want die zit aan het eind van de kabel.

Ik gebruik de nieuwste firmware ( 1.12 )
ik neem aan dat je iets van een adaptec 2910/20 of iets hebt

je mag namelijk officieel niet 2 poorten tegelijk gebruiken dus als jij je interne poort gebruikt voor CD-writer & lezer dan mag je dus niet je externe poort gebruiken voor je scanner

dit mag wel met een adaptec 2940UW
aangezien die 2 poorten heeft (eigenlijk 3 maar ook hiervan mag je er 1 niet gebruiken)

dus in geval van AHA2910/20 of intern of extern

in geval van AHA2940UW 2 intern of 1 intern & 1 extern

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
klein bescheiden bewijsje

adaptec 2940AU met een px40ts

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/px40ts.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Wouter
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 23:16 schreef Barracuda_1 het volgende:

[..]

ik neem aan dat je iets van een adaptec 2910/20 of iets hebt

je mag namelijk officieel niet 2 poorten tegelijk gebruiken dus als jij je interne poort gebruikt voor CD-writer & lezer dan mag je dus niet je externe poort gebruiken voor je scanner

dit mag wel met een adaptec 2940UW
aangezien die 2 poorten heeft (eigenlijk 3 maar ook hiervan mag je er 1 niet gebruiken)

dus in geval van AHA2910/20 of intern of extern

in geval van AHA2940UW 2 intern of 1 intern & 1 extern
ik gebruik een 2904CD fastSCSI 10 MB/s kaart

staat niks in het boekje over dat je niet meer dan 2 apparaten mag aansluiten
Pagina: 1