Toon posts:

usbstick onleesbaar, lukt maar niet om data te herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een usbstick (256mb) die de bekende melding "De harde schijf is niet geformatteerd,wilt u de schijf formatteren?"
Ik heb de stick geprobeerd onder windows xp, macosx 10.1 en 10.3 en unbuntu (live dvd), alle herkennen de stick maar geven aan dat het er eentje is van 0 byte.
Mijn conclusie stick hardwarematig oke maar de partitie tabel is waarschijnlijk overhoop.
Maar hoe kan ik nu de data redden?
Ik heb met een programma een back-up gemaakt en dat programma gaf aan dat het fat32 geformatteerd zou zijn.
Ik heb geprobeerd met recuva en ontrack easy recovery pro data te herstellen maar dat leverde niets op.
Ik ben nu bezig met testdisk maar daar heb ik tot nu toe niets mee kunnen oplossen.
Ik krijg de volgende foutmelding xenix bad block en heb ook " partition doesn't have endmark 0xaa55" gezien.
Kan iemand me helpen hoe ik dit kan oplossen, ik heb het gevoel dat ik redelijk warm ben maar weet nog te weinig van partitie tabellen.
Ik wil graag weten hoe ik dit kan oplossen want ik ben dit probleem al vaker tegengekomen bij (usbsticks) maar kon toen niet altijd de data redden.
Alle hulp en links zijn welkom! Ik verwacht geen kant en klare oplossing (al zou dat wel fijn zijn natuurlijk)

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 21:21

Malarky

Wils voor wat ieder

TestDisk is inderdaad een goede tool en kan ook partition tables herstellen. Dit stukje in de wiki sprak me ook wel heel erg aan. TestDisk kan tevens een nieuwe MBR maken (die jij nodig waarschijnlijk hebt), als TestDisk niet lukt misschien dit tooltje eens uitproberen. Wel eerst even backup maken natuurlijk voordat je werkelijk wat begint te schrijven op je usb disk. ;) (kan met TestDisk)

[ Voor 47% gewijzigd door Malarky op 11-01-2010 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dqt ik pas zo laat reageer maar ben een aantal dagen goed ziek geweest.
Ik zal die wiki eens goed lezen en dat andere tooltje eens proberen. Ik had natuurlijk al een backup gemaakt maar toch bedankt voor de tip.
@ alt-92 Wat betekend trouwens OM?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-02 18:58
Verplaatst >>>
Opslagmedia OM
>>> OM
Verplaatst naar opslagmedia :')

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:28:
@ alt-92 Wat betekend trouwens OM?
Opslagmedia & I/O Controllers gokje: opslagmedia. Alt-92 heeft je topic in een ander subforum ondergebracht.
edit:
tweede keer in 24uur dat ik in dezelfde minuut een reactie plaats die toch een fractie later verschijnt :')

[ Voor 29% gewijzigd door Barleone op 15-01-2010 14:37 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1