Bestanden niet te downloaden via http

Pagina: 1
Acties:

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Sinds enige tijd heb ik een vreemd probleem, namelijk dat ik bepaalde bestanden maar niet kan downloaden. Omdat ik met enige regelmaat ISO's download (linux-distro's) is dat behoorlijk lastig en ik heb werkelijk geen enkel idee wat de oorzaak is. Mijn ISP (Concepts ICT) zegt/denkt dat het in mijn glasvezelaansluiting (Genexis, vermoedelijk OCG-218m) zit. Maar het kost me een halve dag om een monteur over de vloer te laten komen, dus dat bewaar ik liever als laatste optie.

Dit is wat ik geprobeerd heb:
- Met (fysiek) verschillende computers, zowel met Windows XP als Windows 7, Debian, Ubuntu en een oude FreeBSD-installatie
- Met bovengenoemde configuraties achter Astaro Security Gateway 7.502
- Met bovengenoemde configuraties achter pfSense 1.2.2
- Met bovengenoemde configuraties rechtstreeks op de internetaansluiting (geen router of firewall tussen computer en internetaansluiting, ook niet softwarematig)
- Met bovengenoemde configuraties diverse browsers getest, w.o. Firefox 3.5, Internet Explorer 7 en 8, Epiphany, wget en Links
- Op een WinXP en Ubuntu-client i.c.m. DownThemAll
- Resumen werkt niet, ook niet na b.v. 1 dag wachten
- FTP (indien beschikbaar) vertoont hetzelfde gedrag
- Neem ik een van de bovenstaande configuraties mee naar b.v. m'n ouders dan kan ik hetzelfde bestand van dezelfde server en zelfs met dezelfde provider probleemloos downloaden

Vreemd genoeg vertoont dezelfde download van een mirror dezelfde karakteristieken, al kan het soms iets verschillen waar in de download de download verbroken wordt. Meestal wijken de onderbrekingen slechts een paar KB af van elkaar.

Een ander typisch ding: DownThemAll kan bijvoorbeeld de ISO van AsteriskNOW (zie hieronder) bijna volledig downloaden, op een paar 'blokken' na. Bij de 2 mirrors die ik ken zijn de blokken op het oog exact gelijk. (als je met de muis op de download gaat staan dan zie je een grafische weergave van wat er gedownload is)

Op de genoemde PC's/laptops draaien (m.u.v. Windows-clients) geen firewalls of virusscanners, op de Windows-clients heb ik deze ook al eens uitgeschakeld.

Uiteindelijk heb ik een dump gemaakt met Wireshark maar helaas ontbreekt de kennis om op dit niveau echt een goede analyse te doen...
De dump staat hier (c.a. 20MB)
De dump is een poging tot het downloaden van AsteriskNOW (mirror)

Wie o wie helpt mij verder?

[ Voor 5% gewijzigd door tERRiON op 11-01-2010 22:26 . Reden: toevoeging ]

blah

• tERRiON
Hmmm... Niemand die me kan helpen?

blah

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
Je zoekt het volgens mij in de software, terwijl je je pc al had uitgesloten (verschillende hardware, verschillende OS'en en getest bij je ouders). Is er geen kabel/modem/router oid die je nog niet vervangen hebt?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

run eens een memtest.

had hier ook een soortgelijk probleem, en bleek dat er 1 bitje in een geheugenmodule een hoop ellende veroorzaakte.

If you choose to criticise you choose your enemies

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Zou wel erg toevallig zijn op zoveel verschillende machines het zelfde memory probleem he ;)

Zoals Mr.Qips al zegt: kijk eens naar de apparatuur waar je internet binnen komt.

Als je echt geen hardware kunt vervangen zou je nog kunnen kijken naar packet loss (maar aan je uitgebreide onderzoek te zien denk ik dat je er al naar gekeken hebt)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hier ook een soortgelijk probleem gehad.

20 telefoontjes 10* modem gereset
uiteindelijk modem vervangen, en gelijk weer werken !

Iperf

• tERRiON
@Mr.Qips: het enige dat nog vervangen kan worden is de glasvezelmodem. Maar ja, die heb ik natuurlijk niet zo op de plank liggen. ;) Maar het lastige van die glasvezelmodem is dat ik van de provider een halve dag vrij moet nemen omdat ze niet kunnen plannen hoe laat de monteur komt. :s Maar goed, dat ter zijde... Ik ontkom er blijkbaar niet aan als ik jullie zo hoor.

@KompjoeFriek: Packetloss? Met ping mis ik wel eens een paar pakketjes op een dag maar dat is niet erg spannend en verklaart ook niet echt dit vreemde probleem.

blah

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
kunnen ze niet een modempje per TNT naar je toe schieten...
Het er tussen knutselen moet geen probleem opleveren!

Thanks Mate

• tERRiON
Modempje is verzegeld. Anders wist ik het wel! En misschien moeten ze het glas ook weer opnieuw afmonteren, maar dat weet ik niet...

[ Voor 6% gewijzigd door tERRiON op 17-01-2010 15:51 ]

blah

Pagina: 1