Sinds enige tijd heb ik een vreemd probleem, namelijk dat ik bepaalde bestanden maar niet kan downloaden. Omdat ik met enige regelmaat ISO's download (linux-distro's) is dat behoorlijk lastig en ik heb werkelijk geen enkel idee wat de oorzaak is. Mijn ISP (Concepts ICT) zegt/denkt dat het in mijn glasvezelaansluiting (Genexis, vermoedelijk OCG-218m) zit. Maar het kost me een halve dag om een monteur over de vloer te laten komen, dus dat bewaar ik liever als laatste optie.
Dit is wat ik geprobeerd heb:
- Met (fysiek) verschillende computers, zowel met Windows XP als Windows 7, Debian, Ubuntu en een oude FreeBSD-installatie
- Met bovengenoemde configuraties achter Astaro Security Gateway 7.502
- Met bovengenoemde configuraties achter pfSense 1.2.2
- Met bovengenoemde configuraties rechtstreeks op de internetaansluiting (geen router of firewall tussen computer en internetaansluiting, ook niet softwarematig)
- Met bovengenoemde configuraties diverse browsers getest, w.o. Firefox 3.5, Internet Explorer 7 en 8, Epiphany, wget en Links
- Op een WinXP en Ubuntu-client i.c.m. DownThemAll
- Resumen werkt niet, ook niet na b.v. 1 dag wachten
- FTP (indien beschikbaar) vertoont hetzelfde gedrag
- Neem ik een van de bovenstaande configuraties mee naar b.v. m'n ouders dan kan ik hetzelfde bestand van dezelfde server en zelfs met dezelfde provider probleemloos downloaden
Vreemd genoeg vertoont dezelfde download van een mirror dezelfde karakteristieken, al kan het soms iets verschillen waar in de download de download verbroken wordt. Meestal wijken de onderbrekingen slechts een paar KB af van elkaar.
Een ander typisch ding: DownThemAll kan bijvoorbeeld de ISO van AsteriskNOW (zie hieronder) bijna volledig downloaden, op een paar 'blokken' na. Bij de 2 mirrors die ik ken zijn de blokken op het oog exact gelijk. (als je met de muis op de download gaat staan dan zie je een grafische weergave van wat er gedownload is)
Op de genoemde PC's/laptops draaien (m.u.v. Windows-clients) geen firewalls of virusscanners, op de Windows-clients heb ik deze ook al eens uitgeschakeld.
Uiteindelijk heb ik een dump gemaakt met Wireshark maar helaas ontbreekt de kennis om op dit niveau echt een goede analyse te doen...
De dump staat hier (c.a. 20MB)
De dump is een poging tot het downloaden van AsteriskNOW (mirror)
Wie o wie helpt mij verder?
Dit is wat ik geprobeerd heb:
- Met (fysiek) verschillende computers, zowel met Windows XP als Windows 7, Debian, Ubuntu en een oude FreeBSD-installatie
- Met bovengenoemde configuraties achter Astaro Security Gateway 7.502
- Met bovengenoemde configuraties achter pfSense 1.2.2
- Met bovengenoemde configuraties rechtstreeks op de internetaansluiting (geen router of firewall tussen computer en internetaansluiting, ook niet softwarematig)
- Met bovengenoemde configuraties diverse browsers getest, w.o. Firefox 3.5, Internet Explorer 7 en 8, Epiphany, wget en Links
- Op een WinXP en Ubuntu-client i.c.m. DownThemAll
- Resumen werkt niet, ook niet na b.v. 1 dag wachten
- FTP (indien beschikbaar) vertoont hetzelfde gedrag
- Neem ik een van de bovenstaande configuraties mee naar b.v. m'n ouders dan kan ik hetzelfde bestand van dezelfde server en zelfs met dezelfde provider probleemloos downloaden
Vreemd genoeg vertoont dezelfde download van een mirror dezelfde karakteristieken, al kan het soms iets verschillen waar in de download de download verbroken wordt. Meestal wijken de onderbrekingen slechts een paar KB af van elkaar.
Een ander typisch ding: DownThemAll kan bijvoorbeeld de ISO van AsteriskNOW (zie hieronder) bijna volledig downloaden, op een paar 'blokken' na. Bij de 2 mirrors die ik ken zijn de blokken op het oog exact gelijk. (als je met de muis op de download gaat staan dan zie je een grafische weergave van wat er gedownload is)
Op de genoemde PC's/laptops draaien (m.u.v. Windows-clients) geen firewalls of virusscanners, op de Windows-clients heb ik deze ook al eens uitgeschakeld.
Uiteindelijk heb ik een dump gemaakt met Wireshark maar helaas ontbreekt de kennis om op dit niveau echt een goede analyse te doen...
De dump staat hier (c.a. 20MB)
De dump is een poging tot het downloaden van AsteriskNOW (mirror)
Wie o wie helpt mij verder?
[ Voor 5% gewijzigd door tERRiON op 11-01-2010 22:26 . Reden: toevoeging ]
blah