Toon posts:

Notebookbeeldscherm blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week doet het beeldscherm van mijn ACER 8920G (die natuurlijk net buiten de garantie is) het niet meer. Hij blijft donker, maar hij is onder een lamp nog wel leesbaar. Nu had ik al wat research gedaan op internet en was er eigenlijk wel van overtuigd dat het de inverter moest zijn.
Ik heb een nieuwe inverter besteld en deze kreeg ik vandaag binnen. Ik blij de inverter erin zetten in de hoop dat ie het weer gewoon zou doen..........NOT

Als ik een extern beeldscherm aansluit werkt dat gewoon, dus mijn videokaart is het niet.
Als ik tussen de functietoetsen onder f5 en f6 toggle springt hij heel even aan, om vervolgens weer uit te gaan. Naar mijn idee is het dus ook niet de backlight want anders zou die helemaal niet aanspringen. Wat me wel opvalt is dat als ik dit doe, dat de inverter dan op een gegeven moment een soort zoemend geluid gaat geven (zowel de oude als de nieuwe inverter).

Ik heb al wat verder ge-googled maar ik kom niet verder. Ik hoop dat hier een beeldscherm-goeroe aanwezig is die mij verder kan helpen want ik heb weinig zin om mijn laptop naar ACER op te sturen want dan weet ik zeker dat ze me een poot uitdraaien.

Groet,

Ramon

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Misschien de aansturing van je invertor op het moederbord defect?
In dat geval zal het moederbord vervangen de oplossing zijn.
Wat ook kan is dat je backlightbuis een probleem heeft, iets gelijk te lage weerstand waardoor de invertor overbelast word... Maar dit lijkt mij minder waarschijnlijk.

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik had hetzelfde probleem recent en het was bij mij de backlight die kapot was. Kost geen drol, maar het is niet een fijne klus om te vervangen. Ik heb uiteindelijk het paneel in zijn geheel vervangen omdat iemand er toevallig nog 1 had.

Howdy!

Verwijderd

Dit kan maar 1 ding betekenen en dat is dat je backligt kaput is...
Heb ik al een keer eerder meegemaakt met een laptop, maar inderdaad vervangen vereist wel wat tijd en inspanning...

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-12 10:32
Sinds vandaag heb ik exact het zelfde probleem als de topicstarter op mn Acer aspire 8920G!
Ik zit nu momenteel via de hdmi kabel op de tv te internetten om hulp te vinden :>

Balzak waar heb jij de backlight inverter besteld?

• anomic
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04 18:22
Ik heb het meegemaakt met een ouder Compaq. Er zat daar op de inverter een minuscuul opgesoldeerd zekeringetje (er staat dan heel klein "F1" bij, kan ook een ander getal zijn). Deze was om onbekende reden doorgeslagen (doormeten met multimeter). Door hem met een dun koperdraadje te overbruggen werkte de backlight weer. Misschien is op jouw oude, en misschien ook op de nieuwe inverter, het zekeringetje geklapt?

sapperdeflap!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als de backlight kapot is kan je onder bepaalde lichtomstandigheden een klein beetje heel vaag je beeld zien als je goede ogen hebt.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-12 01:48
Ik heb hetzelfde |:( Met mijn Compaq Presario C500. Was toen nog geen 2 jaar oud, wel maar 1 jaar garantie, dus ik ging naar zo'n computer reparateur, vervolgens constateerde de man dat de ccfl waren opgebrand. Hij zou het scherm repareren voor €350. Mooi niet dus.

Zijn deze ccfl ook los te bestellen? Zodat het voordelig zelf te repareren is. ;)
Pagina: 1