Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Grafiek elke dag automatisch updaten

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:55
Ik heb een excel sheet, waar elke dag onderaan een regel bijkomt met daarin een getal. Tot nu toe met ik elke dag de grafiek bijwerken in de datavelden met één waarde extra.

Indien niet duidelijk zie hieronder:

AB C
11-1-2010 100
22-1-2010 50

Nu zou ik graag een soort van flexibele waarde in de grafiek willen maken, zodat hij automatisch de x-as ééntje hoger zet.
Dus op 3 januari moet de waarde van de x-as B1:B3 zijn ipv B1:B2 op 2 januari. Hoe dit te doen?

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:52
probeer eens het volgende, zorg dat je 1 lege regel meeneemt in je grafiek en voeg voor een nieuwe dag een regel in boven de lege regel. als je iedere dag toch handmatig een regel intypt zou dit kunnen werken. (Als hij iedere dag automatisch gevuld wordt is dit zeker te omslachtig)

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:55
Hmmm, werkt op zich wel, maar ik vind het nog geen nette oplossing. Ik wil het liefst het hele proces automatiseren. Moet toch kunnen met een functie in de x-as?

Verwijderd

Even een hersenspinseltje... zou je een reeks cellen kunnen benoemen en die benaming kunnen aanroepen in de grafiek? (cellen selecteren en dan in het vakje linksbovenin, waar je bv 'A1' ziet staan, een naam typen)
Verder kun je een macro opnemen en bewerken om de boel te automatiseren...

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Trefwoorden zijn dynamic range chart:
http://processtrends.com/pg_dynamic_charts.htm

Er zijn dus niet perse macro's nodig. Ze gebruiken daar counta; mocht je lege regels hebben of dit te traag vinden, dan kun je kijken naar de formules in pedorus in "[Excel] Alle gekoppelde waarden vinden". :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten