Stereoversterker voor 6ohm luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Ik ben op dit moment in het bezit van een tweetal Tannoy R3 Revolution speakers. Deze speakers werken met een impedantie op een nominaal vermogen van 20W RMS en een piekvermogen van 170W.

Deze stuur ik nu aan met een Technics SE-A800S icm SU-C800U, maar de standenschakelaar (inputselector) van dat ding werkt niet heel fantastisch.
Afbeeldingslocatie: http://hifi-leipzig.de/ebaybilder/3203.jpg
Nu ben ik hiervoor op zoek naar een nieuwe (geintegreerde) versterker, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten. Ik zie bij heel veel dingen staan 4ohm, 8ohm, 4ohm-8ohm. Moet ik dit laatste opvatten als 4 t/m 8 ohm oid?

Ik heb nl. mijn oog laten vallen op de Marantz PM7003, een leuke versterker voor een goede prijs, maar twijfel ik aan het feit of dit zal werken met mijn luidsprekers. Wie heeft er tips voor mij m.b.t. het letten op bepaalde zaken?
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_pm7003_med.gif

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Verwijderd

Elke degelijke versterker kan jouw luidsprekers aansturen. Die Marantz dus bijv ook. Voel er weinig voor het een en ander weer een keer uit te leggen, dit onderwerp is al ongeveer 500 keer behandeld op GoT :).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 22:03 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:31

voodooless

Sound is no voodoo!

burrug schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:46:
Nu ben ik hiervoor op zoek naar een nieuwe (geintegreerde) versterker, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten.
Er is maar een ding belangrijk: Dat ie goed klinkt. Iedere serieuze versterker is in staat om je speakers zonder problemen aan te sturen. Daar hoef je je dus niet druk om te maken.
Ik heb nl. mijn oog laten vallen op de Marantz PM7003, een leuke versterker voor een goede prijs, maar twijfel ik aan het feit of dit zal werken met mijn luidsprekers. Wie heeft er tips voor mij m.b.t. het letten op bepaalde zaken?
[afbeelding]
Dat zal zeker werken. Ga gewoon naar de winkel en kijk of je hem kan beluisteren :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ah ok, ik had zelf nl. enorm het idee dat ik een beperking van hier tot ginter had opgelopen met mijn speakers, maar niet dus! mooi!

Bedankt voor de fast reply :)

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003